نماینده ماهشهر از تشکیل شورای ۴ نفره برای کمک‌های ‌پتروشیمی به ماهشهر خبر داد

: نماینده مردم ماهشهر از تشکیل شورای ۴ نفره برای سیاستگذاری کمک‌های صنعت پتروشیمی به این شهرستان خبر داد.

به گزارش خورنا به نقل از روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، حبیب آقاجری اظهار کرد: شورای چهار نفره‌ای متشکل از امام جمعه، نماینده مجلس، فرماندار و یک نماینده از صنایع پتروشیمی وظیفه نظارت و تعیین سیاست و هدایت کمک‌های صنعت پتروشیمی به شهرستان بندرماهشهر را عهده‌دار شدند.

نماینده ‌مردم شهرستان بندر ماهشهر که برای تبادل نظر در خصوص مسائل شهرستان در جلسه مدیران عامل صنایع پتروشیمی حضور یافته بود، به سابقه کمک‌های مالی شرکت‌های پتروشیمی در بخش عمرانی، آبادانی و فرهنگی شهر اشاره کرد و گفت: تاکنون با تجزیه و تحلیل چگونگی مصرف این بودجه در امور جاری و مصرفی، اثر قابل توجهی از نظر سرمایه‌ای و عمرانی برای شهرستان بر جای نمانده است.

آقاجری پیشنهاد تشکیل یک شورای چهار نفره متشکل از امام جمعه ماهشهر، نماینده مردم در مجلس، فرماندار و مدیرعامل شرکت عملیات غیر صنعتی، برای هزینه کرد این بودجه را ارائه کرد و افزود: وظیفه این شورا نظارت و تعیین سیاست‌های تخصیص کمک‌های صنعت به شهرستان است اما اجرای فعالیت‌های مصوب بر عهده دستگاههای اجرایی مربوطه خواهد بود.

وی همچنین پیشنهاد کرد که این بودجه با سه محور فرهنگی، ورزشی و عمران شهری هزینه شود و شیوه کار بدین صورت خواهد بود که بودجه مورد نظر براساس اعلام نیاز دستگاههای اجرایی و اولویت بندی شورای چهار نفره اختصاص داده خواهد شد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس در ادامه خاطرنشان کرد: قرار بر این شد که در زمینه‌های فرهنگی و ورزشی۸۰ درصد صرف امور زیربنایی و ۲۰ درصد منابع مالی در امور جاری و مصرفی هزینه شود اما بودجه‌ای که برای عمران شهری در نظر گرفته می‌شود، بایستی تماما به پروژه‌های عمرانی و سرمایه‌ای اختصاص یابد.

آقاجری با اشاره به تاثیر استقرار صنایع تکمیلی پتروشیمی در حل معضل اشتغال گفت: با توجه به امکانات طبیعی و پتانسیل‌های صنعتی که منطقه ماهشهر دارد، آمار بیکاری می‌تواند کاهش چشمگیری داشته باشد. توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی، ضمن ایجاد ثروت و منافع فراوان در کشور، اثرات مطلوبی نیز در منطقه بر جای خواهد گذاشت.

وی اضافه کرد: منطقه ای که ظرفیت‌هایی چون رودخانه جراحی، رودخانه زهره، دریا، ۴۳ درصد ظرفیت صنایع پتروشیمی کشور و همچنین منابع نفت و گاز را در اختیار دارد باید بتواند در رفع مشکل اشتغال فعال‌تر عمل کند.

نماینده مردم ماهشهر در مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: پس از جلساتی که در خصوص نحوه جذب نیروی انسانی با مدیران شرکت‌های پتروشیمی برگزار شد، وضعیت جذب افراد بومی در این شرکت‌ها بهبود قابل توجهی یافته است.

3402

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.