حبیب آقاجری: تامین اجتماعی در حق حوزه انتخابیه ام ظلم کرده است

آقاجری‌ گفت: تامین اجتماعی با بی توجهی در حق حوزه انتخابیه ام ظلم کرده است.

حبیب آقاجری نماینده مردم شهرستانهای بندرماهشهر، امیدیه، هندیجان و بندر امام خمینی در گفتگو با روابط عمومی دفتر اظهار داشت: حوزه انتخابیه بنده شدیدا از کمبود مراکز درمانی تامین اجتماعی رنج می‌برد و تامین اجتماعی با بی توجهی در حق این منطقه ظلم کرده است.

آقاجری در همین رابطه با اشاره به اینکه شهر بندرماهشهر با بیش از ۱۵۰ هزار بیمه شده، تنها یک بیمارستان تامین اجتماعی دارد، اظهار داشت: این بیمارستان به شدت از کمبود پزشک متخصص، پزشک عمومی و کادر متخصص رنج می‌برد و امکانات و تجهیزات اولیه از جمله سی تی اسکن هم ندارد که موجب دردسرهای فراوان برای بیمه شدگان شده است.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه شهر چمران حدود ۴۰ هزار و شهرک شهید طالقانی حدود ۳۰ هزار جمعیت بیمه شده دارند، بیان کرد: این دو منطقه فاقد هرگونه مرکز تامین اجتماعی هستند و انتظار میرود فورا در هر دو منطقه درمانگاه تامین اجتماعی دایر شود.

وی ضمن بیان این‌ نکته که صدها نفر از مردم شهرستانهای بندرماهشهر و بندرهندیجان از راه صیادی امرار معاش میکنند، گفت: نیمی از این صیادان بیمه نیستند و باید تدبیری اندیشیده شود تا تمامی صیادان از بیمه تامین اجتماعی برخوردار شوند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به ۳۰ هزار نفر بیمه شده اصلی در شهرستان امیدیه، خواستار ارتقای هرچه سریعتر درمانگاه تامین اجتماعی شهرستان امیدیه به بیمارستان و تامین تجهیزات و کادر درمانی برای این مرکز شد‌.

آقاجری با اظهار اینکه بیشترین تعداد بیمه شده به نسبت جمعیت در بندرامام خمینی وجود دارد، از کمبود شدید امکانات و کادر درمانی درمانگاه این منطقه انتقاد کرد و خواستار ارتقا و توسعه این درمانگاه شد.

آقاجری همچنین با اشاره به ۳۰ هزار بیمه شده تامین اجتماعی در شهرستان هندیجان، بیان داشت: این شهرستان فاقد هرگونه مرکز درمانی تامین اجتماعی است و باید فورا یک مرکز درمانی تامین اجتماعی در این شهرستان تاسیس شود‌.

این‌ عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به اینکه هلدینگ شستا از زیر مجموعه های تامین اجتماعی حدود ۶ شرکت پتروشیمی در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی دارد و در سایر شرکتهای پتروشیمی منطقه نیز سهام دار است، خواستار دستور جدی رئیس سازمان تامین اجتماعی جهت استخدام نیروهای بومی و استفاده از توان نیروهای متخصص بومی جهت بکارگیری در هیات مدیره ها و مدیرعاملی شرکت‌های پتروشیمی شد.

حبیب آقاجری در پایان بیان داشت: تمام این مشکلات و انتقادات را در نشست اخیر مجمع نمایندگان خوزستان با رئیس سازمان تامین اجتماعی کشور مطرح کردم و همچنین به صورت مکتوب و در ۸ صفحه تذکرات لازم را ابلاغ کرده و تا حصول نتیجه پیگیری خواهم کرد.

870
۱

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

  • مهدی
    سلام و خسته نباشی حاج حبیب آقاجری از تلاشتون من کارگر ساختمانی دکوراسیون داخلی منزل هستم مدت زیادی با بچه های شما همکار بودم همونطوری ک میدونید شغل ساختمانی پر زحمته ومزایایی نداره لطفا پیگیری کنید وظعیت بیمه تامین اجتماعی و حق مسکن این قشر جامعه ماهشهر
منتشر شده۱ در حال بررسی۲