حبیب آقاجری: در بندر ماهشهر شیوه نامه های بهداشتی به درستی اجرا نمی شود

نماینده بندر ماهشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه در بندر ماهشهر هنوز شیوه نامه های بهداشتی از سوی شهروندان به درستی اجرا نمی شود و تا زمانی که دورهمی های خانوادگی، آیین های عزاداری و عروسی برگزار می شود، تمامی زحمات و فداکاری های کادر درمان بی نتیجه خواهد بود.

به گزارش روابط عمومی نماینده بندر ماهشهر در مجلس شورای اسلامی، حبیب آقاجری عصر یکشنبه در جلسه ستاد مقابله با کرونا اظهار کرد: بهداشت و درمان بندر ماهشهر از نظر زیر ساختی با مشکلات زیادی مواجه است.

وی ادامه داد: بر اساس استاندارد های جهانی، باید به ازای هر هزار نفر، ۳ تخت بیمارستانی وجود داشته باشد. در ایران به ازای هر هزار نفر، یک تخت بیمارستانی موجود است.

آقاجری اضافه کرد: اما در بندر ماهشهر به ازای هر هزار نفر، شش دهم(۰/۶) تخت موجود است که ما در حال حاضر تا رسیدن به استاندارد های کشوری نیز فاصله ی بسیاری داریم.

نماینده بندر ماهشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: برای جلوگیری از ورود واریانت هندی کرونا به کشور، علاوه بر نظارت اداره کل بنادر و شبکه بهداشت و درمان بر بندر امام خمینی(ره)، بندر صادراتی نیز باید به دقت مورد رصد قرار بگیرد.

وی ضمن قدردانی از تلاش های شبانه روزی کادر درمان گفت: متاسفانه در بندر ماهشهر هنوز شیوه نامه های بهداشتی از سوی شهروندان به درستی اجرا نمی شود و تا زمانی که دورهمی های خانوادگی، مراسم های عزاداری و عروسی برگزار می شود، تمامی زحمات و فداکاری های کادر درمان بی نتیجه خواهد بود.

نماینده بندر ماهشهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: وقتی که بازار بندر ماهشهر به حالت روزهای عادی قبل از شیوع کرونا در حال فعالیت باشد و نظارت دقیقی بر ورود و خروج از شهرستان انجام نمی شود، چگونه انتظار داریم این بیماری را کنترل کنیم؟

آقاجری تاکید کرد: ما مشکلات اقتصادی کسبه و بازاریان را درک می کنیم اما سلامت و جان مردم از زیان مالی مهمتر است و اصناف باید برای حفظ جان مردم پیش قدم شوند.

529
۱

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

  • حمید بن رشید
    آیا حاج حبیب اطلاع دارند در اورژانس بندر ماهشهر یه آمبولانس بیشتر موجود نیست ، یه مورد اورژانسی پیش اومده بود تماس گرفتیم گفتند یه آمبولانس بیشتر نداریم که اونم اعزام شده
منتشر شده۱ در حال بررسی۲