نشست شورای کشاورزی و حفاظت از منابع آبی امیدیه با حضور نماینده مجلس برگزار شد

نشست شورای کشاورزی و حفاظت از منابع آبی شهرستان امیدیه با حضور نماینده این شهرستان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی نماینده امیدیه در مجلس شورای اسلامی، نشست شورای کشاورزی و حفاظت از منابع آبی شهرستان امیدیه با حضور حبیب آقاجری، فرماندار و مسوولین استانی و شهرستانی برگزار شد.

بحث حق آبه کشاورزان و آبگیری دریچه ها برای کاشت یونجه و کنجد، موضوع تخریب اراضی کشاورزی در سردهانه نهر مولا، لایروبی زهکش‌های روستای آسیاب، جریمه کشاورزان به‌ دلیل تاخیر در پرداخت حق آبه و وضعیت سهمیه سوخت تراکتورهای کشاورزان، اهم مشکلات مطروحه در نشست شورای کشاورزی و حفاظت از منابع آبی بود.

برگزاری جلسه تخصصی ظرف یک‌هفته آینده جهت تعیین تکلیف حق آبه اراضی زیر کشت، تعمیرات اساسی سردهانه و ساحل سازی نهر مولا برای جلوگیری از پیشروی بستر نهر و تخریب اراضی کشاورزان، از مصوبات این نشست بود.

همچنین پیگیری و هماهنگی جهت بخشودگی جریمه دیرکرد حق آبه کشاورزان و تحویل سوخت تراکتور کشاورزان به شرط اقدام به پلاک گذاری این دستگاه‌ها از دیگر مصوبات این نشست بود.

حبیب آقاجری در پایان این نشست خواستار تعامل بهتر بین دستگاه‌ها برای رفع مشکلات کشاورزان شده و همچنین اعلام کرد تمام تلاش خود را در سطح وزارتخانه‌های نیرو و جهاد کشاورزی برای رفع مشکلات کشاورزان منطقه علی‌الخصوص در بحث تامین آب لازم برای کشت به کار خواهد گرفت.

361

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.