بیانیه مجمع نمایندگان استان خوزستان جهت توقف کامل طرح‌های انتقال آب و رسیدگی به سایر مشکلات خوزستان

مجمع نمایندگان استان خوزستان با صدور بیانیه‌ای خواستار توقف کامل تمام طرح‌های انتقال آب و رسیدگی به سایر مشکلات استان خوزستان شدند.

به گزارش روابط عمومی نماینده بندر ماهشهر، امیدیه، هندیجان، بندر امام‌خمینی(ره) و بخش جولکی در مجلس شورای اسلامی، مجمع نمایندگان استان خوزستان با صدور بیانیه ای خواستار توقف کامل تمام طرح‌های انتقال آب و رسیدگی به سایر مشکلات استان خوزستان شدند که حبیب آقاجری نیز یکی از امضاکنندگان این بیانیه است.

متن این بیانیه به شرح زیر است:
سال های متمادی است که مشکلات خوزستان سرلوحه اخبار روز قرار گرفت و مردم ولایتمدار خوزستان با مشکلات عدیده ای از جمله: بی آبی، نبود اشتغال، گرانی و تورم دست و پنجه نرم می کنند ولی متاسفانه اقدام موثری برای رفع مشکلات فوق انجام نگرفت. اکنون که تنش آبی در استان خوزستان به اوج خود رسید نگرانی مردم عزیز استان جدی تر و روز به روز به این نگرانی ها افزوده می شود.

علی رغم هشدارهای نمایندگان مجلس طی یکسال گذشته در خصوص تنش آبی، این هشدارها جدی گرفته نشد.

اکنون شاهد صدمات جبران ناپذیر در حوزه های مختلف کشاورزی، دامی، محیط زیست و از همه مهم تر آسیب به اعتماد مردم هستیم؛ لذا مجمع نمایندگان استان خوزستان ضمن هشدار جدی به مسئولان دولتی در رسیدگی فوری به مشکلات استان به ویژه در حوزه آب شرب، کشاورزی و نیاز حوزه دامپروری و محیط زیست و تالاب هورالعظیم به آب به طراحان انتقال آب از سرشاخه های زهره، کارون، مارون[جراحی] و کرخه تذکر می دهیم مواظب عواقب تصمیمات عجولانه و غیرکارشناسانه خود باشند و بدانند با تصمیمات نسنجیده خود موجبات آسیب و صدمات غیرقابل جبران به استان خوزستان و اعتماد عمومی مردم عزیز این استان خواهند شد.

مجمع نمایندگان استان خوزستان خواهان رسیدگی فوری به مطالبات مردم استان و توقف کامل طرح های انتقال آب هستند.

در پایان از مسئولانی که در چند روز گذشته با مردم همراهی نمودند، ریاست محترم مجلس شورای اسلامی، ریاست محترم قوه قضاییه و بخش هایی از دولت که مساعدت نمودند قدردانی می شود.

425

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.