نماینده مجلس: نظارت بر بازار بندر ماهشهر و بندر امام خمینی(ره) ضعیف است/ مردم از شرایط بازار ناراضی هستند 

نماینده بندر ماهشهر و بندر امام خمینی(ره) گفت: نارضایتی از شرایط بازار در مردم وجود دارد و قیمت‌های متفاوت اجناس در مغازه‌های مختلف، نشان‌دهنده‌ی نظارت ضعیف بر بازار شهرستان است. 

به گزارش روابط عمومی نماینده بندر ماهشهر، امیدیه، هندیجان، بندر امام‌خمینی(ره) و بخش جولکی در مجلس شورای اسلامی، حبیب آقاجری روز شنبه در نشست ستاد تنظیم بازار بندر ماهشهر بیان داشت: نارضایتی از شرایط بازار در مردم وجود دارد و تورم و گرانی، شرایط را برای مردم سخت کرده است؛ لذا باید همه تلاش کنیم تا جلوی گرانی اجناس در این شهرستان بگیریم.

وی ادامه داد: مردم، پشتیبان نظام هستند و اگر فشار بر آن‌ها زیاد شود و پشتیبانی کم‌رنگ شود، امید دشمنان برای رسیدن به اهداف شومشان بیشتر می‌شود اما مردم با وجود شرایط سخت همچنان پای آرمان‌های انقلاب ایستاده‌اند.

آقاجری با انتقاد نسبت به گرانی اجناس در بندر ماهشهر و بندر امام خمینی(ره) اظهار داشت: حضور صنایع پتروشیمی و معدل درآمد سرانه بالا از عوامل گرانی در شهرستان بندر ماهشهر است؛ اما ما باید تلاش کنیم تا اجناس به نرخی که در شهرستان‌های اطراف توزیع می‌شود، در بندر ماهشهر و بندر امام توزیع شود.

نماینده بندر ماهشهر و بندر امام خمینی(ره) تاکید کرد: متاسفانه برخی از مدیران فکر می‌کنند که اگر موضوعی را از مدیرکل پیگیری کنند، مدیرکل از آن‌ها ناراحت شده و جایگاه شلغیشان به خطر می‌افتد که این موضوع سبب می‌شود که نتوانند مشکلات مردم را آنطور که باید پیگیری کنند.

وی با انتقاد نسبت تخصیص سهمیه‌ی کالا‌ها به شهرستان تصریح کرد: مطابق با آماری که از سرشماری در سال ۹۵ حاصل شده، بندر ماهشهر همراه با آبادان به عنوان سومین شهرستان‌ پرجمعیت استان معرفی شده است؛ اما چرا سهمیه‌ی اجناس برخی شهرستان‌ها از شهرستان‌ بندر ماهشهر بیشتر است؟

نماینده بندر ماهشهر و بندر امام خمینی(ره) افزود: مسوولان مربوطه باید پیگیر باشند تا بر اساس سرانه جمعیت، سهمیه اجناس به میزان کافی از استان اخذ شود.

آقاجری به کنترل قیمت‌ها در شهرستان اشاره کرد و گفت: قیمت متفاوت اجناس در مغازه‌های سطح شهرستان نشان‌دهنده‌ی عدم نظارت و کنترل بر بازار است و اداره صمت و تعزیرات باید در این خصوص نظارت خود را بیشتر کرده و با متخلفان برخورد کنند.

وی خاطرنشان کرد: تعاونی‌های مرزنشینان یک امتیاز از سوی دولت برای مناطق مرزی هستند اما در بندر ماهشهر و بندر امام خمینی چندان فعال نیستند.

آقاجری در پایان یادآور شد: این تعاونی‌ها می‌توانند در تهیه‌ی بسیاری از اقلام نظیر: شکر و برنج موثر باشند و باید ترتیبی اتخاذ شود تا فعال شوند و زیرساخت‌های لازم برای توسعه آنان فراهم شود.

356

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.