با پیگیری آقاجری؛

خرید تضمینی خرمای استعمران در حوزه‌ی انتخابیه آغاز شد  

 با پیگیری‌های نماینده بندر ماهشهر، امیدیه و هندیجان و بندر امام خمینی در مجلس شورای اسلامی از وزیر جهاد کشاورزی، خرید تضمینی خرمای استعمران در حوزه‌ی انتخابیه آغاز شد.  

به گزارش روابط عمومی نماینده بندر ماهشهر، امیدیه، هندیجان، بندر امام‌خمینی(ره) و بخش جولکی در مجلس شورای اسلامی، حبیب آقاجری به همراه سرپرست فرمانداری بندر ماهشهر از انبار تعاونی روستایی این شهرستان بازدید کردند.

حبیب آقاجری در حاشیه‌ی این بازدید بیان داشت: خرمای استعمران منطقه‌ی جراحی بندر ماهشهر و هندیجان، یکی از مرغوب‌ترین خرماهای تولیدی در کشور است.

وی ادامه داد: امسال حدود ۸ هزار و ۵۰۰ تن خرمای استعمران در بندر ماهشهر تولید شده که تعاونی روستایی با نرخ تضمینی که دولت معین کرده، این محصول را از کشاورزان خریداری می‌کند.

آقاجری افزود: با وجود حجم انبوه تولید، کارخانه‌ی فرآوری خرما در حوزه‌ی انتخابیه‌ی بنده وجود ندارد و بخشی از محصول به صورت مواد اولیه‌ی صنایع غذایی صادر می‌شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس به مشکل کمبود سبد برای جمع‌آوری محصول اشاره کرد و گفت: این موضوع برای کشاورزان مشکلات زیادی را به وجود آورده که با تلاش فرمانداری و اداره جهاد کشاورزی بندر ماهشهر، تدابیری برای حل این مشکل اندیشیده شده است.

فریدون بندری سرپرست فرمانداری بندر ماهشهر نیز در این خصوص اظهار داشت: اهتمام ویژه‌ای ازسوی بنده و نماینده شهرستان در مجلس در بحث خرید خرما وجود داشت و تمام ظرفیت و توان شهرستان را در این حوزه به کار گرفتیم.

وی ادامه داد: هر چند به لحاظ زمانی این کار مقداری دیر شروع شد، اما اکنون تعاونی روستایی با تمام ظرفیت خود خرما را از کشاورزان خریداری می‌کند.

سرپرست فرمانداری بندر ماهشهر افزود: خوشبختانه استقبال خوبی از این طرح از سوی کشاورزان صورت گرفته و میزان خرید خرما از سوی تعاونی روستایی رو به افزایش است.

 

377

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.