مسئول صنعت و اشتغال دفتر نماینده: ۱۰۰ درصد نفرات زیردیپلم و دیپلم جذب شده در شرکت بیدبلند خلیج فارس بومی هستند/ آشپزان غیربومی اخیرا جذب شده شرکت بیدبلند خلیج‌فارس اخراج خواهند شد/ از بروز هرگونه تخلف جلوگیری خواهیم کرد

مسئول صنعت و اشتغال دفتر نماینده از جذب ۱۰۰ درصدی نفرات دیپلم و زیر دیپلم در شرکت بیدبلند خلیج فارس خبر داد و گفت: در تلاش هستیم درصد نفرات جذب شده با مدرک تحصیلی فوق دیلپم به بالا مورد نیاز شرکت را هم به میزان حداکثری برسانیم.

به گزارش روابط‌عمومی دفتر ارتباطات مردمی نماینده بندر ماهشهر در مجلس شورای اسلامی، علیرضا احمدی روز دوشنبه درخصوص جذب آشپزان غیربومی در پالایشگاه بیدبلند خلیج‌فارس بیان داشت: پس از پیگیری انجام شده توسط امور صنعت دفتر نماینده، ۳ آشپزی که اخیرا از استان‌های دیگر در این شرکت استخدام شدند، اخراج و نیروی بومی جایگزین آن‌ها خواهد شد.

وی ادامه داد: جذب این نفرات خلاف مصوبه کمیسیون کارگری شهرستان بندر ماهشهر بوده که به همین دلیل، با ورود دفتر نماینده به عنوان نهاد ناظر، این نفرات از کار برکنار می‌شوند.

مسئول صنعت و اشتغال دفتر نماینده اضافه کرد: جلسات مکرری با مدیران بیدبلند خلیج فارس برگزار کردیم تا از اجحاف در حق جوانان بومی جلوگیری کنیم.

وی افزود: خوشبختانه با پیگیری‌هایی که انجام شد، ۱۰۰ درصد نفرات زیردیپلم و دیپلم جذب شده در شرکت بیدبلند خلیج فارس بومی هستند و در تلاش هستیم درصد نفرات جذب شده با مدرک تحصیلی فوق دیلپم به بالا مورد نیاز شرکت را هم به میزان حداکثری برسانیم و جذب نیرو صرفا از بین کارکنان همین شرکت انجام می‌شود.

احمدی تاکید کرد: در صورتی که در بین افراد بومی شاغل در پروژه نیروی مختصص موجود نباشد، شرکت بیدبلند خلیج‌فارس موظف است نفرات مورد نیاز را با نامه ادارات کار شهرستان جذب کند؛ در غیر اینصورت شرکت تخلف انجام داده و در کمیسیون کارگری به آن رسیدگی خواهد شد.

وی متذکر شد: مجموعه دفتر نماینده به عنوان نهاد ناظر، تا آخرین لحظه لیست‌ها را بررسی خواهد کرد و در صورتی که جذب نفرات خارج از مصوبه کمیسیون کارگری اتفاق افتد، قطعا باطل خواهد شد و جلوی هر گونه تخلف خواهیم ایستاد.

مسئول صنعت و اشتغال دفتر نماینده خاطرنشان کرد: کمیته‌ای برای رسیدگی به شکایات تشکیل و در خود پالایشگاه بیدبلند مستقر خواهد شد تا نفرات به آن مراجعه و شکایت خود را طرح کنند.

احمدی در پایان گفت: در تلاش هستیم ظرفیت نیروهای جذب شده را مقداری افزایش دهیم تا تعداد نفرات بومی بیشتری در این شرکت جذب و استخدام شوند.

744

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.