نماینده ماهشهر خبر داد

ورود روزانه ۱۵۶ هزار مترمکعب پساب پتروشیمی به خورهای ماهشهر

نماینده ماهشهر، هندیجان و امیدیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به آلودگی خورهای منطقه گفت: متاسفانه در حال حاضر روزانه ۱۵۶ هزار مترمکعب پساب صنایع پتروشیمی وارد خورهای ماهشهر می‌شود.

حبیب آقاجری در مراسم روز جهانی تالاب‌ها که امروز (۱۳ بهمن‌ماه) در اهواز برگزار شد، با اشاره به وجود خورهای بی‌نظیر در خوزستان اظهار کرد: صدها خور در بندر ماهشهر وجود دارد که از ناحیه صنایع از نظر زیست محیطی با تهدید جدی مواجه هستند.

به گزارش ایسنا، وی افزود: ما نه تنها مخالف صنعت نیستیم بلکه طرفدار صنعت هستیم اما باید صنعت و محیط زیست با هم جدی گرفته شوند و نباید یکی از آن‌ها عامل از بین رفتن دیگری شود.

نماینده ماهشهر، هندیجان و امیدیه در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه در حال حاضر روزانه ۱۵۶ هزار مترمکعب پساب صنایع پتروشیمی وارد خورهای ماهشهر می‌شود؛ این خورها زیستگاه انواع ماهی‌ها و میلیون‌ها پرنده هستند اما به دلیل این مسائل، این زیستگاه‌ها تهدید شده‌اند.

آقاجری بیان کرد: انتظار می‌رود سازمان حفاظت محیط زیست به وظیفه اصلی خود در زمینه حفظ محیط زیست عمل کند.

وی با اشاره به پروژه سد چم‌شیر تصریح کرد: اکنون موضوعاتی در خصوص سد چم‌شیر مطرح است. ما نمی‌گوییم سد نباید ساخته شود اما باید سدی باشد که فردا مشکلی برای ما ایجاد نکند. باید کار کارشناسی در مورد این سد انجام شود و اگر مشکلی نداشت آبگیری شود.

317

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.