آقاجری از احداث ۴ بندر تجاری، صیادی و تفریحی در ماهشهر خبر داد

خورنا: حبیب آقاجری گفت: با پیگیری های انجام شده احداث ۴ بندر تجاری، صیادی و تفریحی در ماهشهر توسط هیئت دولت مصوب شد.

حبیب آقاجری نماینده مردم ماهشهر در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خورنا بیان داشت: بندرماهشهر از زمان ساسانیان یک بندر مهم در کشور بوده است که در دوره قاجاریه رونق یافت و به بزرگترین بندر صادراتی و وارداتی کشور تبدیل شد .

آقاجری ادامه داد: اما در حال حاضر برخی از ماهشهری ها هستند که حتی دریای ماهشهر را ندیده اند و نمیدانند از کجا میتوان به آن دسترسی داشت که این موضوع باعث تاسف است.

نماینده ماهشهر در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مردم ماهشهر برای خرید کالاهای خارجی و ته لنجی باید به شهرهای آبادان و دیلم بروند و این در شان ساکنان یک بندر قدیمی و مهم نیست.

وی ادامه داد: چند سال پیش در نیروی دریایی سپاه طرحی را برنامه ریزی کردیم که بر اساس آن ۳۰۰ بندر مردمی در سراسر کشور باید تاسیس میشد که این طرح در دولت نهم به تصویب هیئت دولت رسید.

آقاجری در ادامه بیان داشت: از این طرح ها، ۴ بندر مربوط به ماهشهر بود که متاسفانه مسئولین پیگیری نکردند و این بنادر در ماهشهر تاسیس نشد و حالا که به عنوان نماینده مردم در مجلس هستم احداث این بنادر را در اولویت برنامه های خود قرار دادم.

آقاجری بیان داشت: “سیف” که از گذشته های دور به عنوان بندر تجاری ماهشهر فعال بوده، با همت قرارگاه خاتم سپاه در حال لایروبی و بازسازی است و شهرداری هم فعالیت های مربوط به احداث جاده و محوطه سازی را انجام میدهد تا به زودی شاهد احداث این بندر برای لنج های تجاری باشیم.

نماینده مردم ماهشهر، هندیجان و امیدیه در مجلس شورای اسلامی اذعان داشت: با بهره برداری از این بندرگاه، لنج های تجاری میتوانند برای تجارت به کشورهای همسایه از این بندر استفاده کنند و بازار کالاهای ته لنجی در ماهشهر رونق میگیرد و اشتغال زایی مورد توجهی نیز انجام میشود.

وی ادامه داد: بنادر دیگری در مجیدیه، خور غزاله و خور سه مایلی در جهت رونق صیادی و همچنین استفاده های تفریحی به زودی شروع به ساخت میشوند.

3381

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.