آقاجری از معافیت های حقوق گمرکی بندر هندیجان در آینده ای نزدیک خبرداد

نماینده شهرستانهای ماهشهر، امیدیه و هندیجان از معافیت های حقوق گمرکی بندر هندیجان در آینده ای نزدیک خبر داد.

حبیب آقاجری نماینده مردم شهرستان های بندرماهشهر، هندیجان و امیدیه در مجلس شورای اسلامی شب گذشته در نشست خبری با خبرنگاران که در محل دفتر وی در بندرماهشهر برگزار شد، بیان داشت: طی صحبت هایی که با مدیرکل گمرک کشور داشتیم برنامه هایی در خصوص مشمول شدن بندر هندیجان از معافیت های حقوق گمرکی خواهیم داشت و قرار است در هیئت دولت پیگیری شود.

نماینده مردم ماهشهر در جواب سوال یکی از خبرنگاران درخصوص صنایع پایین دستی حوزه انتخابیه تصریح کرد: زیر ساخت ها و پتانسیل های بسیار مناسبی وجود دارد و تمام شرایط ایجاد و فراهم شده است. اکنون از بخش خصوصی و سرمایه گزاران بومی و غیربومی دعوت میشود با توجه به سود فراوانی که در این صنعت وجود دارد سرمایه گذاری کرده و به اشتغال و رونق اقتصادی منطقه کمک نمایند.

وی در مورد طرح های کشاورزی و آبزیان بندر هندیجان بیان کرد: طرح کشاورزی ۵۵۰ هزار هکتاری که مصوبه ی سفر ۱۷سال پیش مقام معظم رهبری بوده اکنون در حال انجام است و از بودجه خوب ۷۸ میلیارد تومانی برخورددار است که به نوبه خود تحولی عظیم در کشاورزی شهرستان خواهد داشت.

آقاجری ادامه داد: طی جلساتی که با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سردار رئوفی ومجموعه آن ها در استان داشتیم درحال حاضر مقدمات ایجاد هولدینگ آبزیان در هندیجان در دست اقدام است. برای این منظور هزار هکتار زمین جهت پرورش میگو در نظر گرفته شده که قابل توسعه به ۵ هزار هکتار و به نوبه خود کم نظیر است.

حبیب آقاجری در مورد کالای همراه ملوان گفت: اقدامات بسیار مناسبی دراین مورد انجام شده که رضایت ناخداها و ملوانان را به دنبال داشته و در مورد مشکل این طرح که با دریابانان داشته باهمکاری ناجا حل خواهد شد.

وی درگفتگو با خبرنگاران اعلام کرد: بنده نه تنها به موضوع زمین خواری و زمین خواران کمکی نکرده ام بلکه با آن ها برخورد داشته و اقداماتی برای جلوگیری از زمین خواری انجام داده ایم. از سوی دیگر به زمین دارانی که زمین هایشان سند نداشته باهمکاری اداره ثبت احوال جهت صدور سند کمک نموده ایم.

نماینده مردم ماهشهر، امیدیه و هندیجان از عدم همکاری مسئولان اجرایی سخن گفت و خاطرنشان کرد: کارهایی که مربوط به مسئولان اجرایست بنده انجام میدهم و مردم پس از نا امید شدن مسئولین به دفاتر اینجانب مراجعه میکنند. در صورتی که حدود وظایف بنده قانون گذاری، نظارت و پیگیری برنامه های کلان است.

آقای حبیب آقاجری در رابطه با وظعیت اقتصادی گفت: وظعیت اقتصادی حوزه انتخابیه مناسب ارزیابی میشود. به عنوان نمونه بانک های شهرستان ماهشهر وضعیت بسیار مناسبی دارند.

در ادامه بیان کرد: ظرفیت ها، زیرساخت ها و بودجه مناسبی در استان وجود دارد ولی با توجه به ضعف مدیریتی رشد مناسبی نداشته ایم.

نماینده ی شهرستان های ماهشهر، هندیجان وامیدیه در خصوص اشتغال گفت: تا زمانی که افراد واجد شرایط بومی در منطقه وجود دارد باید از استخدام افراد غیر بومی جلوگیری کرد.

آقاجری ضمن اشاره به اینکه در سال ۹۲ حدود ۴۵۰ نفر افراد بومی استخدام شدند، اعلام کرد: وهمچنین اعلام کرد: در استان ۲۷ درصد بیکاری وجود دارد. حدود ۳۰۰۰ نفر در هندیجان، ۱۷۰۰۰ نفر در بندامام و بندرماهشهر و ۱۱۰۰۰ نفر در امیدیه افراد بیکار وجود دارد.

وی در پایان گفت: برداشت بنده از فرمایشات مقام معظم رهبری این است که سران بیرونی فتنه آمریکا و اسرائیل و سران داخلی فتنه آقای موسوی، خاتمی و کروبی هستند و همچنین بنده اصول گرا هستم نه از جبهه پایداری با این وجود با متخلفین برخورد میکنم چه از اصول گرایان باشند چه از اصلاح طلبان وبه همین میزان که در دولت روخانی انتقاداتی داشتم در دولت قبل نیز شیوه ام به این شکل بوده است.

3341
۱

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

  • بندر ماهشهر
    جنس حرفهایت با پایداری ها یکی است بخصوص با پدر معنویشون
منتشر شده۱