آقاجری: منطقه ویژه پتروشیمی عادلانه بین بندر امام و ماهشهر تقسیم شود

نماینده بندرماهشهر و بندر امام خمینی در مجلس شورای اسلامی در خصوص شهرستان شدن این شهر گفت: منطقه ویژه اقتصادی این منطقه باید به صورت عادلانه بین دو شهر بندر امام خمینی (ره) و ماهشهر تقسیم شود.

حبیب آقاجاری اظهار کرد: اقداماتی به منظور شهرستان شدن این شهر انجام شده است و تنها مشکل موجود در زمینه اختلاف محدوده بین این دو شهر است که باید حقوق شهروندان و منطقه ویژه اقتصادی بین این دو شهر به صورت عادلانه تقسیم شود.

وی ادامه داد: بعضی از مسئولان در تقسیمات و محدوده جغرافیایی زیاد خواهی می کنند اما با توجه به بحث و تصمیمات کشوری باید این محدوده به صورت مساوی و عادلانه تقسیم خواهد شد.

شایان ذکر است که تاخیر در اعلام شهرستان شدن این بندر به دلیل اختلاف نظرهایی در خصوص چگونگی تقسیم محدوده شهری بین بندر امام و شهرستان ماهشهر است.

3764
۱۲

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

  • جمعي از كار كنان رسمي كار گري بهزيستي سراسر كشور
    دلنوشته‌ کارکنان رسمی کارگری بهزیستی کشور درطی ماه‌های اخیردرخبرها آمده بود که مجلس به یک فوریت طرح تبدیل وضعیت استخدامی کارمندان «رسمی کارگری» به «رسمی پیمانی» رأی داده است ودراین زمنیه هم دکتراحمد شوهانی، نماینده مجلس شورای اسلامی که ازطراحان طرح فوق بوده، اظهارداشته که با تصویب نهایی این طرح، شغل جدیدی به وجود نمی‌آید و لذا بارمالی بردولت تحمیل نخواهد شد. دکترشوهانی همچنین خاطرنشان کرده که وضعیت فعلی کارمندان رسمی کارگری تبعیضی آشکاربه حساب می‌آید، زیرا این افراد ازتسهیلات وامتیازات بی‌بهره هستند درحالی که با اصلاح وضعیت‌شان می‌توانند ازمزایای قانونی استفاده کنند. دراین راستا هم جمعی ازکارکنان رسمی کارگری ادارات دولتی همانند سازمان بهزیستی با ارسال نامه‌ای به نمایندگان مجلس شورای اسلامی به بیان وضعیت فعلی خود و تبدیل وضعیت واستفاده ازمزایای قانونی پرداخته‌اند. دربخشی ازاین نامه آمده است: «بسیاری ازکارکنان سازمان بهزیستی کشورکه به صورت رسمی کارگری مشغول فعالیت هستند، درطی سالیان اخیرتوانسته‌اند با پیگیری وادامه تحصیل موفق به کسب مدارک کاردانی، کارشناسی وکارشناسی ارشد شوند ودرحال حاضر به عنوان نیروهای باتجربه و تحصیلکرده انجام وظیفه نمایند واین درحالی است که همانند کارکنان رسمی و پیمانی نتوانسته‌اند ازحقوق ومزایای مدرک خود برخوردارشوند وتاکنون هیچ تغییری دراحکام آنان لحاظ نگردیده است. طبق قانون کارمی‌بایست احکام نیروهای تحصیلکرده تا گروه ۲۰ اعمال شود که متأسفانه چنین اتفاقی رخ نداده وحتی عده ای با مدرک کارشناسی هم حداکثرتا گروه ۱۰ ترقی پیدا کرده‌اند. همچنین پاداش عیدی کارکنان رسمی کارگری طبق قانون اداره کارمی‌بایست حداقل دوبرابر تا ۳ برابرحقوق پایه پرداخت شود درصورتی که عیدی آنها مثل کارکنان رسمی کشوری می‌باشد و ازمزایای سختی کاربراساس ماده ۳۶ تبصره یک قانون کاربرخوردارشوند که متأسفانه درحال حاضرخبری نیست واین کارکنان ازهردوقانون استخدامی خدمات کشوری وقانون کارمحروم هستند. کلیه کارکنان رسمی کارگری از ۱۸ سال به بالا سابقه دارند و با توجه به اخذ مدرک دانشگاهی درصورت تبدیل وضعیت می‌توانند به عنوان یک نیروی باتجربه درپست‌های حساس سازمانی خدمت کنند وازمزایای قانونی برخوردارشوند و وضعیت نیروی انسانی بهزیستی کشورنیزبهبود خواهد یافت. و درصورت تبدیل وضعیت هم طبق قانون کشوری پرداخت ۲۳ درصد کارفرما هم حذف خواهد شد. کارکنان رسمی کارگری سازمان بهزیستی درپایان یادآورشده‌اند: اکنون با توجه به مطرح شدن طرح یک فوریتی تبدیل وضعیت استخدامی کارمندان «رسمی کارگری» به «رسمی یا پیمانی» که به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده وهم‌اکنون درکمیسیون اجتماعی مجلس درحال بررسی بوده، امیدواریم که نمایندگان عزیز با نگاه پرمهروبا رأی مثبت خود درتصویب نهایی این طرح، موجبات رضایت حق‌تعالی وخرسندی واحقاق حق کارکنان زحمتکش رسمی کارگری را فراهم نمایند
  • محمد
    ان شاء الله که این قائله ختم به خیر بشه و حقی از بنده ای ضایع نشه... رعایت حق الناس سنگینترین وظیفه ایه که به گردن ماست. ( شهروند ماهشهری )
  • محمد
    آقای آقاجری لطفا شما دخالت نکنید شما ترازوتون خراب است.یه مرتبه یه وقت به یکی بیشتر میدی اون یکی شاکیه تو دنبال ...نکن لطف
  • رضا
    به امید رفتنت لحظه شماری میکنم سر پل صراطی هم هست این تخت و مقام به هیچ کس وفا نکرده
  • ماهشهری
    واقعا مسخرس!!!! کجای دنیا میان ۵کیلومتری شهرو ازش جدا میکنند و شهرستان اعلامش میکنند؟؟!!! کجایید ماهشهریهای بخواب رفته؟؟؟؟!!!!
    • سربندر
      میخوای هزار تا شهر واست نام ببرم آبادان و خرمشهر اصلان مرض ندارن با هم تاز هر دوتاشونم ویژه هستن انگار ارث پدرشه ما باید ویژه بشیم
  • غلامعلی اصلاحی
    خوب است در تقسیم اداره کل بنار را هم مدنظر باشد
  • سربندری
    منطقه ویژه این همه سال دست ماهشهر بوده و ما سربندری ها هیچ خیری ندیدیم . شهر ما به نسبت ماهشهر بسیار محروم مانده . شما ماهشهری ها اصلا عادل نیستیند اگر اینقدر خون ما را در شیشه نمیریختین و صبر ما را امتحان نمی کردین ما هم اعتراضی برای حق شهرمان نمی کردیم٬ الان هم بخیل نباشید .
  • ماهمشهری
    جهت اطلاع سربندری ها از همان ابتدا که سربندری به این شکل نبود مرز بین ماشهر و سربندر راه آهن بوده
  • غلامرضا کاموری
    من از زمان طفولیت تا اینکه خود بحد بلوغ رسیدم ودرهیچ جای دنیای نه خوانده ام ونه شنیده ام که شهرکپر نشینی مدعی بخش وسپس شهر بکند وخواهان ۸۵درصد اصل شهرستان راخواستار است یعنی ماهشهر را واقعنا جای تعجب وسوال رادارد میگویند بچه رارونده اگه دادی سوارت میشه .ضمنا من برخلاف فامیلم اصلاتا ماهشهر نیستم فقط متولد این شهرم وتا۱۹سالگی دراین شهر بوده ام
  • جمعي از كار كنان رسمي كار گري بهزيستي
    جناب آقای انوشیروان محسنی بند پی ریاست محترم سازمان بهزیستی کشور سلام علیکم احتراماً به استحضار می رساند تعدادی از نیروهای فعال و کاردان در این اداره کل تحت عنوان رسمی کارگری مشغول به انجام وظیفه هستیم که اغلب دارای مدرک تحصیلی دانشگاهی بوده که متاسفانه مزایای مندرج در احکام کارگزینی و سایر مزایای جانبی از جمله بدی آب و هوا، محرومیت مناطق جنگی حق تحصیلات دانشگاهی و سختی کار و … شامل ما نمی شود. جالب اینکه چارت خالی سازمانی داریم که با توجه به سوابق و تخصصی که هر کدام از ما در مشاغلی که سالها در آن کار می کنیم و تجربه کافی را کسب نموده ایم. در اداره‌ای که در آن هستیم حتی اگر چارت خالی نیز نداشته باشد مسئولین محترم سازمان می‌توانند از مرکز درخواست پست جدید نمایند. حال این این سوال برای همه ما پیش آمده که ما واقعاً چه نوع استخدامی هستیم نه مثل کارگران مشمول قانون کاریم و نه مانند همکاران خدمات کشوری!نه مثل همکاران قرارداد معین ! موقع پرداخت پاداش پایان سال، عیدی ما باید اندازه مبلغ عیدی کارمندان رسمی باشد چونکه حقوق ما از محل بند (( و )) تبصره ۱۹ قانون بودجه و از طریق خزانه پرداخت می شود. اگر تفاوت ما از نوع بیمه باشد که نیروهای پیمانی و قرادادهای کار معین نیز بیمه تأمین اجتماعی می باشند! مسئولین محترم باید به این امر مهم توجه داشته باشند که ما کارگر شرکتهای خصوصی و یا کارخانجات نیستیم بلکه ما به استخدام سازمانی کاملاً دولتی درآمده ایم. لذا جهت احقاق حقوق و پرهیز از تبعیض و ایجاد عدالت اداری ما کارکنان رسمی کارگری شاغل در اداره دولتی خواهان تبدیل وضعیت در قالب طرح از رسمی کارگری به رسمی کشوری و یا پیمانی می باشیم تا بتوانیم همانند کارکنان رسمی از قانون نظام هماهنگ و خدمات کشوری بهره مند شویم لازم به توضیح است این مشکل کلیه همکاران رسمی کارگری بهزیستی سراسر کشور می‌باشد.
منتشر شده۱۲ در حال بررسی۱