حبیب آقاجری: رییس جمهور بر خلاف فرافکنی‌ها در امور اجرایی کشور نقش اصلی و محوری دارد/ نامزدها باید تابع نظر شورای نگهبان باشند

نماینده بندر ماهشهر، امیدیه، هندیجان، بندر امام‌خمینی(ره) و بخش جولکی در مجلس شورای اسلامی گفت: برخلاف برخی فرافکنی ها و بهانه جویی ها مبنی بر کم بودن اختیارات رییس جمهور، رییس جمهور در امور اجرایی کشور نقش اصلی و محوری دارد و اگر چنین نبود شاهد ثبت نام چهره‌های شاخص برای تصدی این جایگاه نبودیم.

به گزارش روابط عمومی نماینده بندر ماهشهر، امیدیه، هندیجان، بندر امام‌خمینی(ره) و بخش جولکی در مجلس شورای اسلامی، حبیب آقاجری در خصوص ورود بسیاری از چهره‌های شاخص از جریانات مختلف سیاسی به عرصه انتخابات بیان داشت: این مسئله چند پیام دارد. اول این که همه جریانات سیاسی به خوبی متوجه شده اند که مردمسالاری در جمهوری اسلامی نهادینه شده، انتخابات و صندوق رای یک مسئله کاملاً جدی است و این چهره‌ها امیدوارند با اقبال مردم مواجه شده و با رای آن‌ها رییس جمهور شوند.

وی ادامه داد: پیام دوم این است که برخلاف برخی فرافکنی ها و بهانه جویی ها مبنی بر کم بودن اختیارات رییس جمهور، رییس جمهور در امور اجرایی کشور نقش اصلی و محوری دارد و اگر چنین نبود شاهد ثبت نام چند ده چهره شاخص برای تصدی این جایگاه نبودیم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در خصوص خط و نشان برخی از نامزدها برای شورای نگهبان گفت: همیشه گفته‌ایم که قانون مهم است و شورای نگهبان هم بر حسب قانون اساسی کشور در زمینه بررسی صلاحیت‌ها مسئول است. در سایر کشورها هم این طور نیست که هر کس با هر شرایطی بیاید و نامزد پست‌های اجرایی و قانون گذاری شود. لذا نامزدها باید تمکین به قانون را سرلوحه کار خود قرار دهند.

حبیب آقاجری افزود: مردم علیرغم مشکلات و گرفتاری‌هایی که دارند، به نظام علاقه‌مند هستند و برای حفظ و تعالی آن تلاش خواهند کرد و با حضور در انتخابات این امر را نشان می دهند.

نماینده بندر ماهشهر، امیدیه، هندیجان، بندر امام‌خمینی(ره) و بخش جولکی در مجلس تاکید کرد: در این روزها، مهم ترین مسئله جلوگیری از تخریب و سیاه‌نمایی است که می تواند به امید مردم ضربه بزند و البته این امر نافی نقد و آسیب شناسی نیست. نامزدها، هوادارانشان و حتی مجریان کشور باید مراقب باشند حرفی نزنند یا اقدامی نکنند منجر به یاس، ناامیدی و کاهش مشارکت مردم شود.

345

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.