آقاجری: با تشکیل استان خوزستان جنوبی به مرکزیت آبادان مخالفیم

نماینده بندر ماهشهر، امیدیه، هندیجان و بندر امام خمینی(ره) در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح تشکیل استان خوزستان جنوبی امروز در مجلس اعلام وصول شد که ما با این طرح به شدت مخالفیم.

به گزارش روابط عمومی نماینده بندر ماهشهر، امیدیه، هندیجان، بندر امام‌خمینی(ره) و بخش جولکی در مجلس شورای اسلامی، حبیب آقاجری روز یکشنبه در خصوص طرح وصول‌شده در مجلس برای تشکیل استان خوزستان جنوبی بیان داشت: نمایندگان آبادان از قبل طرحی به نام تشکیل استان خوزستان جنوبی با مرکزیت آبادان به مجلس ارائه کرده بودند که این طرح امروز از طریق هیات رییسه اعلام وصول شد.

وی ادامه داد: جدایی یک بخش از استان و تشکیل استان جدید باید از تمام جوانب بررسی و کارشناسی شود؛ لذا این طرح واقعا نامناسب بوده و از نظر اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و امنیتی کارشناسی نشده است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس اضافه کرد: درست نیست که تمام این موارد نادیده گرفته شود و بر اساس احساسات، طرحی ارائه شود؛ لذا این طرح را به هیچ عنوان قبول نداریم.

آقاجری فوریت رسیدگی به این طرح را عادی اعلام کرد و افزود: صبحت‌هایی با سایر نمایندگان استان نیز انجام دادیم که آن‌ها نیز مخالف این طرح هستند و قطعا در کمیسیون مربوطه این طرح رد خواهد شد و به صحن مجلس نمی‌رسد.

نماینده بندر ماهشهر، امیدیه، هندیجان و بندر امام خمینی(ره) در مجلس خاطرنشان کرد: اگر به مرکزیت آبادان در طرح پیشنهادی نگاه کنیم، باید به این نکته توجه کنیم که کدام کشور پایتخت خود را در مرز قرار می‌دهد که ما یک استان تشکیل دهیم که مرکز آن نقطه‌ی مرزی باشد؟

وی تصریح کرد: مرکز استان باید در مرکز جعرافیایی تعیین شود نه در مرز؛ لذا به شدت با این طرح مخالف هستیم.

آقاجری در پایان تاکید کرد: نمایندگان آبادان در خصوص این طرح با سایر نمایندگان خوزستان صحبتی نداشته‌اند و به آن‌ها توصیه می‌کنم با توجه مواردی که مطرح شد، طرح خود را پس بگیرند.

1161

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.