حبیب آقاجری در آیین افتتاح مخازن و تاسیسات بیدبلند خلیج‌فارس: نسبت به طرح آمایش صنعتی تعریف شده در سال ۹۷ معترضیم

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: در طرح آمایش صنعتی که در سال ۹۷ تصویب شده، توسعه صنایع پایین دستی در بندر ماهشهر ممنوع شده است که به این موضوع به شدت اعتراض داریم.

به گزارش روابط عمومی نماینده بندر ماهشهر، امیدیه، هندیجان، بندر امام‌خمینی(ره) و بخش جولکی در مجلس شورای اسلامی، حبیب آقاجری روز پنجشنبه در آیین افتتاح مجتمع تاسیسات، اسکله و مخازن صادراتی بیدبلند خلیج فارس در بندرماهشهر و در حضور وزیر نفت بیان داشت: اگرچه اقدامات زیادی از سوی نظام مقدس جمهوری اسلامی در حوزه انتخابیه صورت گرفته اما همچنان مردم این شهرها با مشکلات زیادی مواجه هستند.

وی به ظرفیت‌های حوزه انتخابیه اشاره کرد و ادامه داد: متاسفانه با وجود ۲۳ مجتمع پتروشیمی در منطقه، شهرستان بندر ماهشهر از آمار بیکاری ۲۵ درصدی رنج میبرد که انتظار می‌رود وزارت نفت توجه ویژه به استخدام جوانان بومی شهرستان در این صنایع  داشته باشد.

نماینده بندر ماهشهر، امیدیه، هندیجان و بندر امام خمینی(ره) در مجلس شورای اسلامی بر لزوم توجه جدی وزارت نفت به مسئولیت‌های اجتماعی تاکید کرد و گفت: امیدیه که شهری نفتخیز است، هنوز شبکه فاضلاب ندارد و جاده امیدیه به جایزان که متولی آن وزارت نفت است، پس از ۱۴ سال همچنان ناتمام مانده که انتظار می‌رود وزیر نفت اهتمام ویژه‌ای نسبت به رفع این مشکلات داشته باشد.

آقاجری در اعتراض به طرح آمایش صنعتی بندر ماهشهر و ممنوعیت احداث صنایع پایین دستی که در سال ۹۷ به تصویب رسیده، گفت: متاسفانه در این طرح بیان شده که بندر ماهشهر می‌تواند فقط معدن مخلوط و شن داشته باشد، در صورتی که بندر ماهشهر دشت است و مخلوط ندارد.

وی افزود: مشخص نیست چه افرادی این طرح را تدوین کرده‌اند و از استاندار خوزستان درخواست داریم که این طرح بررسی و اصلاح شود و به شدت نسبت به این طرح معترض هستیم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در پایان به وجود مدیران توانمند بومی در بندر ماهشهر و امیدیه اشاره کرد و خواستار ارتقاء جایگاه و به کارگیری این مدیران در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی منطقه شد.

گفتنی است آیین بهره برداری از مجتمع تاسیسات، اسکله و مخازن صادراتی بیدبلند خلیج فارس با حضور جواد اوجی وزیر نفت، مرتضی شاه‌میرزایی معاون وزیر نفت و مدیرعامل صنایع ملی پتروشیمی،  محسن خجسته مهر معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، عبدالعلی علی عسگری مدیرعامل هلدینگ خلیج‌فارس، حبیب آقاجری عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، محمد طلا مظلومی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی و فریدون بندری سرپرست فرمانداری بندر ماهشهر صبح امروز برگزار شد.

362

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.