خبر خوش حبیب آقاجری برای مردم بندر ماهشهر؛

بندر تجاری خورسیف لایروبی می‌‌شود

نماینده مردم بندر ماهشهر در مجلس شورای اسلامی از آغاز پروژه عملیات اجرایی لایروبی بندر خورسیف این شهرستان در روزهای آینده خبر داد.  

به گزارش روابط عمومی نماینده بندر ماهشهر، امیدیه، هندیجان، بندر امام‌خمینی(ره) و بخش جولکی در مجلس شورای اسلامی، حبیب آقاجری روز پنجشنبه در حاشیه بازدید مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور از بندر تجاری خورسیف بیان داشت: یکی از خواسته‌های مردم بندر ماهشهر، ایجاد زیرساخت‌های بندری به منظور توسعه تجارت با کشور‌ها منطقه و اشتغالزایی است.

وی ادامه داد: خوریات منطقه یک ظرفیت بالقوه برای حمل و نقل دریایی و توسعه تجارت است که در مجلس نهم کار احداث بندر خورسیف آغاز شد اما با پایان آن دوره مجلس، این پروژه ناتمام مانده و به حال خود رها شد.

آقاجری اضافه کرد: با توجه به این ظرفیت، پیگیری‌ برای تکمیل پروژه احداث بندر تجاری خورسیف را در دستور کار خود قرار دادیم.

نماینده بندر ماهشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: پیمانکاران احداث ساختمان اداری، گمرک، آتش‌نشانی و باسکول این بندر نیز مشخص شده است که در حال تجهیز کارگاه هستند.

وی افزود: نقشه ساختمان اداری این بندر توسط سازمان بنادر و دریانوردی تایید شده است و احداث این ساختمان‌ها نیز با همکاری شهرداری بندر ماهشهر اتفاق می‌افتد و اعتبار آن از محل اعتبارات صنایع پتروشیمی تخصیص یافته است.

آقاجری اظهار داشت: با همکاری و نظر مساعد وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور، لایروبی بندر خورسیف در روزهای آینده آغاز خواهد شد.

عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی بندر خورسیف ماهشهر و توسعه بندر سجافی هندیجان، روزهای خوبی در حوزه تجارت در انتظار منطقه است و این دو بندر به همراه بندر امام خمینی(ره) نقش بسزایی در اشتغال‌زایی در حوزه انتخابیه ایفا خواهند کرد.

آقاجری در پایان از مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی که به وعده خود در رابطه با بازدید از بندر خورسیف ماهشهر و بندر سجافی هندیجان در نشست ۳۱ خرداد عمل کرد، قدردانی کرد.

598

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.