آقاجری: آب مصرفی و آشامیدنی خوزستان با مشکل جدی روبه‌روست/ طرح‌های آبرسانی بلاتکلیفند

خورنا: نماینده مردم هندیجان، ماهشهر و امیدیه در مجلس شورای اسلامی گفت: آب مصرفی و آشامیدنی خوزستان با مشکل جدی روبه‌روست و در این خصوص هیچ‌گونه اقدامی موثر انجام نشده است.

حبیب آقاجری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در هندیجان اظهار کرد: در حوزه انتخابیه من سه رودخانه وجود دارد که می‌توان از آن به عنوان ظرفیتی بی‌نظیر نام برد، و این در حالی‌ست که بسیاری از استان‌های دیگر از چنین نعمتی محروم هستند.

وی افزود: اما از این ظرفیت به خوبی و به نحو احسن استفاده نمی‌شود و این مناطق همچنان با مشکل آب مصرفی و آشامیدنی مواجه هستند.

نماینده مردم هندیجان، ماهشهر و امیدیه در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با توجه به وجود دو سد کوثر و آسک که در بالا دست رودخانه زهره واقع شده‌اند دیگر مردم این مناطق نباید شاهد وجود مشکل در آب مصرفی و آشامیدنی باشند.

وی اضافه کرد: طرح آبرسانی غدیر و کوثر نیز که چند سالی‌ست پیگیری می‌شود همچنان اجرایی نشده و بلاتکلیف مانده است.

آقاجری با بیان اینکه مردم این مناطق با مشکل جدی آب سالم و مطلوب روبه‌رو هستند، گفت: از مسئولان مرتبط استانی می‌خواهیم در این خصوص به داد مردم برسند و در راستای رفع مشکلات آب این مناطق عزمی راسخ را در دستور کار قرار دهند.

وی در پایان با اشاره به اینکه این معضل نه تنها در این مناطق بلکه گریبانگیر اکثر شهرهای خوزستان است، اظهار کرد: آب این مناطق به دلیل شوری حتی برای شست‌شوی البسه نیز مناسب نیست و این امر مردم را با مشکلاتی بسیار جدی مواجه کرده است.

3419

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.