نماینده مردم ماهشهر، امیدیه و هندیجان: مسئولان، حوزه انتخابیه اینجانب را به دو قسمت تقسیم کنند

خورنا: حبیب آقاجری با بیان اینکه جمعیت و وسعت حوزه انتخابیه‌اش بسیار زیاد است و کار برای تنها یک نماینده مشکل کرده است خواستار تقسیم حوزه انتخابیه اش به دو قسمت شد.

آقاجری، نماینده مردم ماهشهر در نطق میان دستور خود ضمن تبریک به حسن روحانی به ریاست جمهوری از دولت خواست تا مقدمات ایجاد حماسه اقتصادی را فراهم کند و در مورد تحولات اخیر منطقه اظهار کرد: آمریکا منافع خود و رژیم صهیونیستی را در خطر دیده و شکست تفکیری‌ها در سوریه کار را به طرح ماجراجویی حمله به سوریه کشانده است. آمریکا بداند که شعله این آتش دامن او را خواهد سوازند و نابودی صهیونیسم را جلو خواهد انداخت.

آقاجری در ادامه در مورد حوزه انتخابیه‌اش گفت: با وجود کارهایی که بعد از انقلاب در استان خوزستان انجام شده به دلیل نابودی زیرساخت‌ها در هشت سال جنگ هنوز بیکاری،‌ بی‌آبی و مشکلات کشاورزی در منطقه بیداد می‌کند.

نماینده ماهشهر با بیان اینکه حوزه انتخابیه‌اش سه رودخانه مهم دارد، سه بندر راه به دریای آزاد،‌ صنعت شیلات و ۴۰ درصد پتروشیمی‌ها در این منطقه قرار دارند گفت: با این وجود نرخ بیکاری در منطقه ۲۵ درصد است. وزیران نفت،‌ کار و جهاد کشاورزی باید برای ایجاد اشتغال، تکمیل پروژه‌های پتروشیمی، پرورش آبزیان و کشاورزی، اقدامی انجام دهند.

آقاجری با بیان اینکه آب شرب منطقه دارای سختی بسیار بالاست گفت: مردم ناچار هستند آب آشامیدنی خود را به صورت بسته‌بندی شده بخرند. در برخی روستاها امکان استفاده آب لوله‌کشی تنها برای ۲ ساعت وجود دارد لازم است که برای اجرای طرح‌های آب رسانی و تصفیه آب اقدام شود.

این عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان همچنین به نبود آب کشاورزی،‌ شوری و سختی این آب در منطقه اشاره کرد و گفت: کشاورزان دارای مشکلات جدی در این زمینه هستند و باید وزیر نیرو برای مدیریت و تامین آب مورد نیاز در این منطقه اقدام کند.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی همچنین به نبود بیمارستان در حوزه انتخابیه‌اش اشاره کرد و گفت: متاسفانه بندر امام با بیش از ۷۰ هزار نفر جمعیت بیمارستان ندارد. بیمارستان دولتی ماهشهر دچار کمبود فضا است و به دلیل اینکه باید به ۵۰۰ هزار جمعیت در منطقه خدمات بدهد دچار مشکلات جدی است. بیمارستان جدیدی که قرار بوده است در این منطقه احداث شود به دلیل نبود اعتبارات متوقف شده است. بیمارستان امیدیه تنها ۳۲ تختخواب دارد که علاوه بر مشکلات فضا بسیار هم نامناسب است. همچنین در تمام منطقه کمبود پزشک عمومی و متخصص، امکانات تشخیصی و درمانی وجود دارد به همین دلیل از وزیر بهداشت‌، وزیر راه و نیرو و نفت می‌خواهیم که در مورد حل مشکلات بیمارستانی در منطقه اقداماتی سریعی انجام دهند.

آقاجری با اشاره به مشکلات راه در منطقه گفت: بسیاری از جاده‌های که قرار بود ساخته شود هنوز ساخته نشده است و پروژه‌های عمرانی نیمه کاره رها شده است. جاده‌های روستایی با مشکلات جدی مواجه هستند وزیر راه و وزیر نفت باید در مورد تکمیل این پروژه‌ها اقدام جدی کنند.

وی در پایان نطق خود با بیان اینکه جمعیت و وسعت حوزه انتخابیه‌اش بسیار زیاد است و کار برای تنها یک نماینده مشکل کرده است گفت: از وزیر کشور‌،‌ مجلس و کمیسیون شوراها درخواست می‌کنم تا در بازنگری در مورد تقسیم حوزه‌ها، حوزه انتخابیه اینجانب را به دو حوزه تقسیم کنند تا کار برای دو نماینده‌ آسان‌تر شود.

3397

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.