نماینده ماهشهر در مجلس نهم: برای داشتن منطقه‌ای آباد باید از همه ویژگی‌ها به خوبی استفاده شود

خورنا: منتخب مردم ماهشهر، امیدیه و هندیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: شهرستان بندر ماهشهر به لحاظ وجود صنایع پتروشیمی، دسترسی به آب‌های آزاد، استعداد فراوان در بخش کشاورزی و … دارای ویژگی‌های منحصر به فردی است که باید از این ویژگی‌ها به خوبی استفاده شود تا شاهد شهرستان و منطقه‌ای آباد باشیم.

به گزارش ایرنا، حبیب آقاجری در جلسه شورای اداری شهرستان بندر ماهشهر اظهار کرد: همه مسوولان وظیفه دارند در راستای خدمت‌رسانی به مردم گام بردارند.

وی تصریح کرد: این مردم همواره در صحنه‌های مختلف حضوری چشم‌گیر داشته‌اند و از این رو حق زیادی بر گردن نظام دارند. و مسوولان نباید در خدمت‌رسانی به مردم وقت بشناسند و این خدمت‌رسانی نباید محدود به ساعات اداری باشد.

آقاجری بیان داشت: این مردم همیشه در صحنه ثابت کرده‌اند که شایسته خدمت هستند و این خدمت در بارگاه الهی دارای ارج و قرب فراوانی است.

وی در ادامه با بیان اینکه معضل بیکاری و اشتغال جوانان مهم‌ترین از مشکلات اصلی جامعه و منطقه است، گفت: مقام معظم رهبری در چند سال اخیر در نام‌گذاری سال‌ها روی مسائل اقتصادی تاکید داشته‌اند.

منتخب مردم ماهشهر، امیدیه و هندیجان در خانه ملت تصریح کرد: بیکاری فشار زیادی بر اقتصاد کشور وارد می‌کند و از این رو دغدغه مسوولان باید رفع این معضل باشد.

آقاجری در ادامه اظهار داشت: شهرستان بندر ماهشهر به لحاظ وجود صنایع پتروشیمی، دسترسی به آب‌های آزاد، استعداد فراوان در بخش کشاورزی و … دارای ویژگی‌های منحصر به فردی است.

وی تاکید کرد: باید از این ویژگی‌ها به خوبی استفاده شود تا شاهد شهرستان و منطقه‌ای آباد باشیم و بخش اعظم معضل بیکاری حل شود.

منتخب مردم ماهشهر، امیدیه و هندیجان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر توسعه صنایع میان‌دستی و پایین‌دستی، خاطرنشان کرد: وجود صنایع پتروشیمی با ظرفیت بالای تولیدات و تنوع در محصولات می‌تواند خوراک ده‌ها کارخانه و صنعت مختلف را تامین کند.

آقاجری افزود: بنابراین باید صنایع پایین‌دستی توسعه پیدا کرده تا بتوانیم از این ثروت هنگفت به خوبی استفاده و گام مؤثری در به کارگیری جوانان مستعد منطقه برداریم.

وی با تاکید بر مساله بومی‌گرایی در استخدام نیروی کار در منطقه، بیان داشت: در استخدام نیروهای کار نباید روابط جای ضوابط را بگیرد و اولویت باید بر به کارگیری افراد بومی باشد.

منتخب مردم ماهشهر، امیدیه و هندیجان در مجلس نهم در ادامه مساله آب و فاضلاب را یکی دیگر از مشکلات شهرستان و استان عنوان کرد و گفت: نمایندگان مجلس نباید تنها به فکر حوزه انتخابیه خود باشند بلکه باید استانی فکر کنند.

آقاجری با اشاره به طرح بزرگ آب‌رسانی غدیر تصریح کرد: این طرح بزرگ تنها تا رامشیر را تحت پوشش قرار می‌دهد و شهرستان‌های بندر ماهشهر و هندیجان از آن بی‌نصیب مانده‌اند.

وی اظهار داشت: این مساله باید پیگیری شود که چرا مردم ماهشهر و هندیجان نباید از آب با کیفیت سد دز استفاده کنند.

منتخب مردم ماهشهر، امیدیه و هندیجان در خانه ملت در بخش دیگری از سخنان خود توجه به مسائل فرهنگی را یکی از اقدامات لازم و ضروری در شهرستان بندر ماهشهر عنوان کرد و گفت: ضعف در فرهنگ ناامنی و مسائل منفی دیگر را به دنبال خواهد داشت و پیشرفت در فرهنگ نیز سبب پیشرفت در صنعت و دیگر بخش‌ها خواهد شد.

آقاجری در پایان اضافه کرد: باید با تمام توان مسئل فرهنگی دنبال شود چرا که در شهرستان بندر ماهشهر نیازمند کار فرهنگی فراوان هستیم.

3354

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.