نماینده ماهشهر: مشکل اصلی واحدهای تولیدی نقدینگی و سرمایه در گردش است

خورنا: یک عضو کمیسیون انرژی مجلس با تأکید بر اینکه دولت باید از سرازیر شدن منابع تسهیلاتی تولید به بازارهای غیر مولد جلوگیری کند، گفت: شهرک‌های صنعتی و تولیدکنندگان بیش از پیش نیازمند تسهیلات حمایتی دولت هستند.

حبیب آقاجری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با اشاره به رهنمون‌های مقام‌معظم رهبری و تأکید فراوان ایشان بر لزوم توجه و حمایت بیشتر از تولید کنندگان داخلی، اظهار داشت: تسهیلات بانکی کمک فراوانی در جریان حمایت از تولید ملی می‌کند که دولت باید در این خصوص تدابیر ویژه‌ای برای رفع مشکلات این بخش در نظر بگیرد.

وی ادامه داد: با توجه به بازدید‌هایی که از برخی کارخانه‌های تولیدی به همراه همکاران داشتیم، عمده مشکلات تولیدکنندگان عدم نقدینگی و سرمایه در گردش بود.

نماینده مردم بندر ماهشهر در مجلس با اشاره به رویکرد فعلی نظام مبنی بر توجه به بخش تولیدی کشور، گفت: آماده‌سازی بازار مصرف، عدم واردات کالاهای غیر ضروری و تجملاتی و ارائه تسهیلات به تولیدکنندگان در شرایط فعلی کشور بسیار حائز اهمیت و ضروری است.

وی با تأکید بر اینکه موانع بسیاری بر سر راه تولیدکنندگان قرار دارد، افزود: تحریم‌ها شرایط مناسبی را در مقابل کشور قرار داده تا با افزایش کیفی و کمی تولید بازار داخلی را مملو از کالاهای داخلی کرد.

وی یادآور شد: بیشتر برنامه‌ریزی‌های دولت باید در راستای تقویت تولید انجام پذیرد تا کشور این شرایط با پیروزی پشت سر بگذارد.

آقاجری تأکید کرد: طبق برنامه پنج ساله توسعه کشور و قانون هدفمندسازی یارانه دولت باید بخش تولید را تقویت و در ادامه از ورود هرگونه کالاهای غیر ضروری برای حمایت از این بخش مهم جلوگیری کند.

این عضو کمیسیون انرژی با تأکید بر اینکه همه مسئولان باید در جهت تحقق منویات رهبری تمام تلاش خود را کار بندند، گفت: استقلال اقتصادی و عدم وابستگی به خارج با اتکا به بیانات رهبری در جریان حمایت از تولیدملی محقق خواهد شد.

آقاجری افزود: برنامه‌ریزی صحیح، تبادل نظر با کارشناسان خبره اقتصاد و جلوگیری از اعمال هرگونه سیاست‌ اشتباه در روند مدیریت اقتصاد موجب رفع موانع پیش روی «تولید ملی» می‌شود.

نماینده بندر ماهشهر ادامه داد: اگر منابع تسهیلات به سمت بازارهای غیر مولد سراریز شود، قطعا تولید با مشکلات نقدینگی و سرمایه در گردش مواجه می‌شوند.

وی با بیان اینکه دولت باید طرح‌های نیمه تمام را به سر انجام برساند، گفت: طرح‌های نیمه تمام باقی مانده از سال‌های ابتدای آغاز دولت نهم باید هرچه سریع‌تر به نتیجه برسند و طرح جدیدی هم برای پرداختن به تولید ملی آغاز نشود.

آقاجری تصریح کرد: در مسئله واردات نیز مسئولان باید دقت بیشتری داشته باشند تا منویات رهبری در خصوص شعار امسال «تولیدملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی»، محقق شود.

وی با بیان اینکه نیمی از سال سپری شد اما اقدامی مناسبی در زمینه شعار امسال از سوی مسئولان صورت نپذیرفته است، خاطرنشان کرد: رهبری سیاست‌ها و نقشه را به طور بسیار شفاف و روشن در مقابل مسئولان قرار دادند اما آنطوری که باید و شاید این مسائل و مشکلات جدی گرفته نشد.

3345

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.