آقاجری از احداث دانشکده پزشکی و اسکله ویژه لنج ها در بندر ماهشهر خبر داد

خورنا: دانشکده پزشکی در ماهشهر تاسیس میشود و ماهشهر به یکی از مراکز بهداشت و درمان در استان خوزستان تبدیل میشود./ اسلکه تجاری همانند بندر دیلم و گناوه در ماهشهر ویژه لنج ها و کشتی های کوچک احداث میشود.

به گزارش خبرنگار خورنا از ماهشهر، حبیب آقاجری نماینده مردم ماهشهر در مجلس شورای اسلامی در جلسه شورای اداری شهرستان بندرماهشهر که در سالن اجتماعات شهید حیاتی فرمانداری برگزار شد حضور یافت.

در این جلسه که امام جمعه بندر ماهشهر، فرماندار و رئسای ادارات شهرستان ماهشهر نیز حضور داشتند، حبیب آقاجری در مورد مشکلات منطقه و ارائه راه حل های مناسب برای حل آنان سخنانی ایراد کرد.

وی در خصوص مشکلات شهرستان ماهشهر و کل حوزه انتخابی خود بیان داشت: اصلی ترین مشکل شهرستان ماهشهر و در وسعت بزرگتر استان خوزستان، مشکل آب شرب و آب کشاورزی می باشد که با پیگیری های انجام شده توسط مجمع نمایندگان خوزستان توانستیم جلسه ای با وزیر نیرو در استان خوزستان برگزار کنیم و قول های مساعدی در جهت حل این مشکل گرفتیم.

آقاجری گفت: قریب به یک سال است که کلنگ طرح جامع رونق کشاورزی خوزستان به زمین زده شده است و امید است به زودی به این توانایی برسیم که از استعدادهای بالقوه خوزستان در بخش کشاورزی بهره برداری کنیم.

این عضو مجمع نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این طرح که بسیاری از اراضی بالقوه کشاورزی خوزستان از جمله هندیجان، ماهشهر، شهر چمران، رامشیر و… را در بر میگیرد بالغ بر ۲ میلیون هکتار زمین کشاوری را شامل میشود.

نماینده مردم ماهشهر در مجلس شورای اسلامی در مورد موضوع اشتغال بیان داشت: موضوع مورد پیگیری در رابطه با بحث اشتغال پیگیری ضابطه مند بودن استخدام در ادارات و شرکت ها می باشد به این منظور که هر شخص برای استخدام باید تمام سلسله مراتب را طی کند و طبق قوانین و مقررات موجود استخدام شود.

وی ادامه داد: با توجه به آمار موجود حدود ۱۷ هزار نفر افراد جویای کار در شهرستان ماهشهر وجود دارد که  ۵۵ درصد آنهای مدرک کارشناسی را اخذ کرده اند و با استخدام چند نفر با نامه نماینده مجلس، نه تنها مشکلی از معضل بیکاری حل نمیشود، بلکه مردم را بیشتر ناراضی میکند.

آقاجری خاطر نشان کرد: کلیه ادارات موظف هستند جهت استخدام حتی برای جذب یک نفر نیروی کار فراخوان عمومی بدهند و بر اساس قوانین و ظوابط موجود نیروی مورد نظر خود را جذب کنند.

نماینده مردم ماهشهر، هندیجان و امیدیه در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: در استان خوزستان قریب به ۲۶۰ کیلومتر مرز آبی با خلیج فارس وجود دارد که بیش از ۳ چهارم آن در شهرستان های ماهشهر و هندیجان است ولی با این وجود در این منطقه هیچ هنرستان و دانشگاهی وجود ندارد که رشته های مربوط به دریانوردی را در مقاطع متوسطه، کاردانی و کارشناسی تدریس کند.

آقاجری ادامه داد: با پیگیری های انجام شده توانستیم یک رشته مرتبط با دریانوردی در دانشگاه بندر امام خمینی در مقطع کاردانی راه اندازی کنیم.

وی ادامه داد: با پیگیری های انجام شده مقرر شد تا رشته های مرتبط با دریانوردی از سطح هنرستان متوسطه تا سطح کارشناسی در دانشگاه های ماهشهر دایر شود و از ترم جدید سال آینده مورد بهره برداری جوانان منطقه قرار بگیرد.

بر اساس گزارش خورنا، این عضو مجمع نمایندگان خوزستان در رابطه با بهداشت و درمان در استان خوزستان بیان داشت: مدیریت مناطق بهداشت و درمان در استان خوزستان به سه بخش تقسیم شده است که شامل دزفول، آبادان و بهبهان است و متاسفانه حق ماهشهر در این میان ضایع شده است.

وی خاطرنشان کرد: حوزه بهداشت و درمان ماهشهر زیر نظر آبادان قرار گرفته است اما هیچکدام از این سه شهر موقعیت جغرافیایی و استراتژیک ماهشهر را ندارند و به همین دلیل در صدد هستیم تا ماهشهر را به یکی از مراکز بهداشت و درمان در استان خوزستان تبدیل کنیم.

آقاجری در همین خصوص ادامه داد: در حال رایزنی با وزرای مربوطه هستیم تا یک دانکشده پزشکی یا پیراپزشکی در بندر ماهشهر احداث کنیم و علاوه بر اینکه ماهشهر به یکی از مراکز بهداشت و درمان در خوزستان تبدیل میشود، میتواند مشتاقان رشته های مرتبط با پزشکی را در دانشکده پیراپزشکی خود آموزش دهد.

نماینده مردم ماهشهر در مجلس شورای اسلامی در خصوص احداث پروژه راه آهن سراسری ماهشهر بیان داشت: راه آهن ماهشهر باید هرچه سریعتر راه اندازی شود و خدماتش در اختیار مردم قرار بگیرید.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه به دلیل برخی مشکلات پرونده راه آهن به دادگستری انتقال یافته است از دادستان شهرستان درخواست داریم هرچه سریعتر موضوع پیگیری و رفع شود تا بتوانیم با رایزنی با مسئولان مرتبط کشوری مجددا پروژه راه آهن ماهشهر را راه اندازی و به مرحله بهره برداری برسانیم.

آقاجری در خصوص خارج شدن فرودگاه ماهشهر از انحصار شرکت های پتروشیمی بیان داشت: فرودگاه ماهشهر یک ظرفیت بسیار عالی برای شهرستان ماهشهر میباشد که به دلیل اینکه عموم مردم نمیتوانند از آن بهره مند شوند گلایه هایی وجود دارد.

وی تاکید کرد: فرودگاه ماهشهر باید برای استفاده عموم قابل بهره برداری باشد و در همین جهت رایزنی هایی با وزیر راه و شهرسازی انجام میدهم تا موافقیت اصولی این طرح را دریافت و به مرحله اجرا در آوریم.

آقاجری در مورد اسکله بندر ماهشهر گفت: طرح اسکله جدید ماهشهر برای کشتی های کوچک و لنج ها در دست احداث می باشد که اجرای پروژه این طرح در دست قرارگاه خاتم الانبیا میباشد.

نمانیده مردم ماهشهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اسکله این طرح آماده است و تعهدات شهرداری ماهشهر در خصوص احداث جاده برای این اسکله بندری در حال انجام میباشد که با بهره برداری از این طرح بندرماهشهر دارای اسکله ویژه لنج های تجاری همانند اسکله های تجاری بندر دیلم و بندر گناوه میشود.

وی خاطرنشان کرد: علیرقم بندر امام خمینی که یکی از بزرگترین بنادر خاورمیانه میباشد در شهرستان ماهشهر قرار دارد اما موارد استفاده آن برای کشتی های بسیار بزرگ و اقیانوس پیما بود و با موافقت هایی که شد، اسکله جدید ماهشهر برای لنج های تجاری مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

3433
۲

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

  • علی
    خدایی حال ادم بد میشه از این نحوه خبر رسانی شما...ببین بندرامام انشالله شهرستان میشود و فرمانداری شهرستان راه اندازی میشه که شما اینجوری نتونید با عبارات بازی کنید به نفع خودتون..به امید خدا کاری میکنیم که نماینده مجلس هم مستقل از شما بفرسیم مجلس این قابلیت رو داریم...واقعا هم ایشون نماینده مردم بندرامام نیست از این جهت عبارت درستی رو انتخاب کردید....
  • سید
    سلام جانا ، سخن از زبان ما میگویی خداکند این صحبتها که جامه عمل بپوشد راستی با عرض شرمندگی اگر میشود در نوشتن متن وویرایش دقت شود جملات دقیق نیست وگاها اشتباه نوشتاری هم میباشد ...ممنون از شما سیدمحسن شولستانی
منتشر شده۲