انتقاد به سیاست نادرست وزارت نفت در خام فروشی/ایجاد اشتغال و درآمدزایی با گسترش پالایشگاه‌ها

عضو کمیسیون انرژی مجلس می‌گوید: اگر به جای خام فروشی، نفت استخراج شده در پالایشگاه‌ها و پتروپالایشگاه‌ها به محصولاتی با ارزش‌افزوده بالا تبدیل شوند علاوه‌بر ایجاد اشتغال و درآمدزایی استقلال اقتصادی کشور حاصل می‌شود.

حبیب آقاجری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اعتقاد به اینکه جلوگیری از خام فروشی و توسعه صنایع پایین دستی نفت باعث رشد اقتصادی، ایجاد اشتغال و در نهایت جهش تولید می‌شود،اما وزارت نفت نتوانسته این انتظار را برآورده کند، گفت: متاسفانه وزارت نفت سیاست نادرستی در رابطه به خام فروشی در پیش گرفته است چراکه منابع ملی با قیمت ارزان به فروش می‌رسد اما اگر به جای خام فروشی، نفت استخراج شده در پالایشگاه‌ها و پتروپالایشگاه‌ها به محصولاتی با ارزش‌افزوده بالا تبدیل شوند علاوه‌بر ایجاد اشتغال و درآمدزایی استقلال اقتصادی حاصل می‌شود.

نماینده مردم بندرماهشهر و هندیجان و امیدیه و بندرامام خمینی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خام فروشی وابستگی کشور به محصولات مختلف و واردات را به دنبال دارد، افزود: مقام معظم رهبری بر تولید محصولاتی با ارزش افزوده تاکید دارند چراکه استقلال اقتصادی تنها با رونق تولیدات به‌ویژه در حوزه پتروشیمی‌ها و صنایع پایین دستی امکان پذیر می‌شود.

وی با بیان اینکه وزارتخانه‌های نفت و صمت باید رونق پتروشیمی‌ها را جدی بگیرند، ادامه داد: وزارت نفت باید با گسترش پالایشگاه‌ها تولید محصولات مشتق از هیدروکربنات را افزایش دهد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی معتقد است سیاست‌های پیرامون صنعت پتروشیمی نیازمند اصلاح و تغییر است باید به سمت تولید آن دست از صنایع رفت که ارزش افزوده بالایی دارند.

590

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.