حبیب آقاجری: نیروگاه سیکل ترکیبی افق بندر ماهشهر باید یک نیروگاه مستقل و زیر مجموعه برق کشور شود/ با توسعه و راه اندازی دو توربین بخار، ظرفیت نیروی انسانی مورد نیاز نیروگاه افق ۲ برابر می شود

نماینده بندر ماهشهر در مجلس شورای اسلامی در بازدید از نیروگاه سیکل ترکیبی افق بندر ماهشهر گفت: غیر مستقل بودن نیروگاه افق سبب بی توجهی به این نیروگاه شده است؛ لذا این نیروگاه باید مانند سایر نیروگاه های کشور، یک نیروگاه مستقل و زیرمجموعه برق کشور شود.

به گزارش روابط عمومی نماینده بندر ماهشهر در مجلس شورای اسلامی، ظهر روز ۷ فروردین حبیب آقاجری از نیروگاه ۹۶۰ مگاواتی سیکل ترکیبی افق بندر ماهشهر بازدید کرد.

نماینده بندر ماهشهر در مجلس شورای اسلامی در خصوص این بازدید عنوان کرد: نیروگاه سیکل ترکیبی افق در سال ۹۴ با ۴ توربین گازی به بهره برداری رسید و ۲ توربین بخار که خوراک آن از بخار دودکش توربین های گازی تامین می شود، از ابتدای تاسیس این نیروگاه تا کنون راه اندازی نشده است.

آقاجری ادامه داد: این موضوع سبب شده توربین های گازی نیروگاه افق حرارت ۶۰۰ درجه سانتیگراد که بهترین خوراک برای توربین های بخار است را وارد اتمسفر کنند که این موضوع علاوه بر آسیب به محیط زیست، روزانه معادل ۲.۵ میلیون متر مکعب گاز را هدر می دهد.

وی افزود: موضوع احداث دو توربین بخار را قطعا در مجلس پیگیر خواهم شد؛ زیرا با احداث این دو توربین از هدررفت سرمایه ملی جلوگیری خواهد شد و علاوه بر آن ۳۰۰ مگاوات به حجم تولید برق این نیروگاه اضافه خواهد شد.

نماینده بندر ماهشهر در مجلس شورای اسلامی در خصوص ساختار و سازمان نیروگاه افق خاطرنشان کرد: این نیروگاه زیر نظر پیمانکار اداره می شود. در کل کشور فقط این نیروگاه چنین وضعیتی دارد.

وی تصریح کرد: غیر مستقل بودن نیروگاه افق سبب بی توجهی به این نیروگاه شده است؛ لذا این نیروگاه باید مانند سایر نیروگاه های کشور، یک نیروگاه مستقل و زیرمجموعه برق کشور شود.

آقاجری در پایان تاکید کرد: با توسعه و راه اندازی دو توربین بخار، ظرفیت نیروی انسانی مورد نیاز این نیروگاه ۲ برابر می شود و این امر باعث جهش تولید و اشتغال زایی در منطقه می شود که به طور جدی این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

1065

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.