نشست پیشبرد و تسریع در کار متضررین آبگرفتگی بندرامام‌خمینی«ره» برگزار شد

نماینده بندر امام خمینی(ره) در مجلس شورای اسلامی در نشست پیشبرد و تسریع در کار متضررین آبگرفتگی این بخش در آذر ماه سال گذشته، خواستار تعیین وضعیت سند منازل بلوکی ها و کوی مقداد شد.

به گزارش روابط عمومی نماینده بندر امام خمینی(ره) در مجلس شورای اسلامی، پیرو نظارت میدانی از محل استقرار بنیاد مسکن و مشکلات اخیر مردم زیان دیده در بحث آبگرفتگی، نشستی با حضور حبیب آقاجری، سرپرست فرمانداری بندر ماهشهر، مسئول دفتر نماینده و بخشدار با مدیران اداره راه و شهرسازی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برگزار شد.

در این نشست انصاریان مدیرکل بنیاد مسکن استان خوزستان نسبت به گزارش اقدامات اخیر و مشکلات پیش رو پرداخت و گفت: کمک‌های بلاعوض با اعتباری بالغ بر ۸۳ میلیارد تومان تحت عنوان کمک‌های معیشتی، احداثی و تعمیری انجام شده و درخصوص بازسازی و شروع پروژه احداث ۱۰ هزار واحد مسکونی، تمهیدات لازم از جمله اجاره ساختمان دانشگاه علمی کاربردی، تجهیز امکانات، استقرار مشاوران و نیروی انسانی لازم صورت گرفته است.

وی افزود: اما چالش‌های موجود درخصوص جابجایی بعضی واحدها به خاطر عدم وجود معبر، مشخص نشدن زمین‌هایی که در تملک راه و شهرسازی‌ است و عدم تحویل آن‌ها به بنیاد از سوی اداره راه و شهرسازی و نیز عدم همکاری مطلوب بانک های عامل حول محور مصوبات گذشته، موجب تأخیر در انجام کارها شده است.

حبیب آقاجری نیز در این نشست با اشاره به هماهنگی بیشتر دست اندرکاران تأکید کرد: امیدواریم هر چه سریعتر اختلافات موجود برطرف شود تا ان‌شاءالله با آغاز پروژه بازسازی و احداث مسکن، بخشی از مشکلات مردم برطرف شده و امید به این مناطق بازگردانده شود.

نماینده بندر امام خمینی(ره) در مجلس شورای اسلامی به مشکلات سند نداشتن مناطقی همچون بلوکی ها و کوی مقداد اشاره کرد و اذعان داشت: طبق پیگیری‌هایی که انجام شده این زمین‌ها تحت مالکیت اداره راه و شهرسازی است و می توان بازسازی این مناطق هم در طرح احداث منازل توسط بنیاد مسکن دیده شود. مردم در منطقه بلوکی ها و کوی مقداد چندین دهه ساکن هستند اما متأسفانه منازلشان سند ندارد و در همین قضایای آبگرفتگی دچار صدمات زیادی شدند.

آقاجری افزود: در هر صورت باید تمهیداتی صورت گیرد که با دادن تسهیلات و یا به صورت اقساط، این زمین ها را به مردم واگذار کرد و خانه‌ها سنددار شود؛ همچنین با توجه به مکلف نمودن پتروشیمی برای جابجایی روستای گاما، ان‌شاءالله باید با همکاری راه و شهرسازی، بنیاد مسکن و پتروشیمی به عنوان متولی اصلی، هر چه سریع تر اقدامات لازم انجام گیرد.

524

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.