آقاجری: بی‌کیفیتی بنزین تولید داخل از عوامل موثر در آلودگی هواست

خورنا: یک عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی عدم رعایت استانداردهای لازم در تولید بنزین را از دلایل موثر در آلودگی هوا عنوان کرد.

حبیب آقاجری اظهار کرد: به شکل کلی بخش زیادی از آلودگی هوای کلانشهرها مخصوصا در تهران مربوط به خودروهاست که عمدتا بنزین‌سوز هستند؛ لذا بخش زیادی از آلودگی در کلانشهرها مربوط به سوخت بنزنین است.

وی در گفتگو با ایسنا، گفت: سوخت بنزین به خودی خود ایجاد آلودگی می‌کند و افزایش تعداد خودروها نیز در آلودگی مزید بر علت می‌شود. ضمن اینکه اگر کیفیت سوخت براساس معیارهای لازم نباشد، تاثیرش در آلودگی بیشتر خواهد بود.

نماینده بندر ماهشهر در مجلس ادامه داد: در شرایط فعلی ما هم در رابطه با کیفیت بنزین تا حدودی مشکل داریم و هم افزایش تعداد خودروها که بیشتر تک‌سرنشین هستند. در واقع وجود این تعداد خودرو و سوختی که از نظر کیفیت استانداردهای لازم در آن رعایت نشده، موجب افزایش میزان آلودگی هوا شده است.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه در شرایط فعلی عمده مصرف بنزین از تولید داخل بوده و این سوخت استاندارد لازم را ندارد، یادآور شد: اگر این روند پیش برود و کنترل نشود، احتمالا به واردات بنزین نیاز پیدا خواهیم کرد.

3451

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.