آیین غبارروبی گلزار شهدای بندر ماهشهر برگزار شد

آیین غبارروبی گلزار شهدای بندر ماهشهر به مناسبت فرارسیدن هفته‌ی دفاع مقدس، روز پنجشنبه با حضور نماینده این شهرستان در مجلس شورای اسلامی، جمعی از مسئولین، خانواده‌ی شهدا و مردم شهیدپرور بندر ماهشهر برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی نماینده بندر ماهشهر، امیدیه، هندیجان، بندر امام‌خمینی(ره) و بخش جولکی در مجلس شورای اسلامی، حبیب آقاجری صبح پنجشنبه در این مراسم ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد‌ و خاطره‌ی شهدای گرانقدر بیان داشت: در ۳۱ شهریور سال ۵۹ دشمن بعثی و صدام جنایتکار از زمین، هوا و دریا با چندین سپاه و لشکر، با پشتیبانی ابرقدرت‌ها، به خاک مقدس جمهوری اسلامی ایران تجاوز کرد.

وی ادامه داد: صدام با این تصور که می‌تواند به دلیل آماده نبودن نیروهای مسلح ایران، خوزستان و تهران را تصرف کند این تجاوز را آغاز کرد اما ارتش، سپاه و نیروهای انتظامی(ژاندارمری) با بسیج مردم ایثارگر و انقلابی در برابر این تجاوز ناجوانمردانه، ایستادگی کردند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس تاکید کرد: در تاریخ هرگاه کشور ما مورد تجاوز بیگانگان قرار گرفته، بخشی از خاک ایران جدا شده اما مردم و نیروهای مسلح در دوران دفاع مقدس اجازه ندادند ذره‌ای از خاک مقدس کشورمان در تصرف دشمن باقی بماند.

آقاجری انگیزه‌ی شهدا را دفاع از اسلام، نظام مقدس جمهوری اسلامی و دفاع از کشور عنوان کرد و گفت: دشمن تاکنون تلاش‌های زیادی برای براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی انجام داده اما همیشه با مشت محکم مردم انقلابی ایران مواجه شده‌ است.

وی اظهار کرد: پس از پیروزی انقلاب، دشمن تحریم‌های ظالمانه‌ای علیه ملت ایران به کار گرفت و روز به روز تحریم‌ها را شدیدتر کرده‌ است.

نماینده بندر ماهشهر، امیدیه، هندیجان، بندر امام‌خمینی(ره) و بخش جولکی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به روی کار آمدن دولت انقلابی تاکید کرد: همه ما باید در مسیر تحقق اهداف جمهوری اسلامی تلاش کنیم و پیرو مسیری باشیم که شهدا رفتند.

آقاجری افزود: ما باید گوش به فرمان مقام معظم رهبری باشیم و در صحنه‌ی اقتصادی برای حل مشکلات معیشتی مردم تلاش کنیم.

وی یادآور شد: اکنون جهاد مسئولان در این صحنه است و اگر مسئولان می‌خواهند راه شهدا را ادامه دهند، باید برای حل مشکلات مردم تلاش کنند.

آقاجری افزود: شهدا پیرو محض ولایت بودند و در مسیر نظام و انقلاب گام برمی‌داشتند؛ ما نیز باید در همین مسیر گام برداریم؛ اگر ما به این شیوه عمل کنیم، در روز قیامت شرمنده‌ شهدا نخواهیم بود.

388

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.