با پیگیری‌های نماینده بندر ماهشهر در مجلس شورای اسلامی؛

تصفیه‌خانه مرکزی آب بندر ماهشهر پس از ده سال در دهه فجر افتتاح می‌شود

نماینده بندر ماهشهر، امیدیه، هندیجان و بندر امام خمینی(ره) در مجلس شورای اسلامی از افتتاح تصفیه خانه مرکزی ناحیه صنعتی بندر ماهشهر در دهه فجر امسال خبر داد و گفت: این پروژه پس از ده سال به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش روابط عمومی نماینده بندر ماهشهر، امیدیه، هندیجان، بندر امام‌خمینی(ره) و بخش جولکی در مجلس شورای اسلامی، حبیب آقاجری نماینده مردم در مجلس به همراه فریدون بندری سرپرست فرمانداری بندر ماهشهر و محسن آتش زمزم مدیرعامل شرکت عملیات غیرصنعتی و خدمات پتروشیمی، از تصفیه خانه مرکزی آب ناحیه صنعتی بندر ماهشهر بازدید کردند.

حبیب آقاجری پس از بازدید از روند تکمیل تصفیه خانه آب ناحیه صنعتی بندر ماهشهر بیان داشت: وضعیت کیفیت آب حوزه انتخابیه از نظر کیفی و کمی مطلوب نیست که حل این مشکل به اقدامات کوتاه مدت و بلندمدت نیاز دارد.

وی ادامه داد: برای حل اساسی مشکل آب، به دنبال انتقال آب از سد کوثر هستیم و برای سال آینده در بودجه ۱۴۰۱، ۴۵۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده که به دنبال افزایش این میزان اعتبار هستیم.

عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان با اشاره به پیشرفت ۹۷ درصدی پروژه تصفیه‌خانه مرکزی آب ناحیه صنعتی بندر ماهشهر اضافه کرد: این پروژه پس از ۱۰ سال و با تخصیص ۲۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات شورای راهبردی و با تلاش آبفا بندر ماهشهر در حال تکمیل شدن است و در دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

آقاجری افزود: هم اکنون ۹ فیلتر و سیستم کلرزنی مدرن این تصفیه خانه به طور آزمایشی راه‌اندازی شده و ایستگاه پمپاژ آن ظرف چند روز آینده وارد مدار می‌شود.

نماینده بندر ماهشهر، امیدیه، هندیجان و بندر امام خمینی(ره) در مجلس شورای اسلامی در پایان با قدردانی از تلاش‌های فریدون بندری سرپرست فرمانداری و محمد آقایی رییس آبفا منطقه‌ای بندر ماهشهر تاکید کرد: با راه‌اندازی این تصفیه‌خانه، کیفیت آب شرب نیمی از شهر بندر ماهشهر بهبود پیدا خواهد کرد.

520

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.