حبیب آقاجری: صیادان فاقد مجوز باید سازماندهی شوند/ مشکل اصلی صید لنگری، مکان استفاده از این روش است/ عدالت باید برای تمامی صیادان اجرا شود

نماینده بندر ماهشهر، امیدیه، هندیجان و بندر امام خمینی(ره) در مجلس شورای اسلامی گفت: محل صید، نوع شناورها و صیادان فاقد مجوز باید از سوی شیلات سازماندهی شود.

به گزارش روابط عمومی نماینده بندر ماهشهر، امیدیه، هندیجان و بندر امام خمینی(ره) و بخش جولکی، حبیب آقاجری در نشست بررسی مشکلات صیادان بندر ماهشهر، هندیجان و بندر امام خمینی(ره) که در سالن اجتماعات فرمانداری بندر ماهشهر با حضور مدیر کل شیلات خوزستان برگزار شد، اظهار داشت: در شمال خلیج فارس، چند بندر نزدیک به هم وجود دارد، این محدوده صیدگاه شمال خلیج فارس آبادان، خرمشهر، شادگان، بندر ماهشهر، بندر امام و هندیجان را شامل می شود و صیادان این مناطق از یک صیدگاه مشترک استفاده می کنند.

حبیب آقاجری ادامه داد: مسئولین باید این نکته را در نظر داشته باشند که صیدگاه تمام این مناطق مشترک است و برای تمامی این مناطق باید یک تصمیم واحد گرفته شود.

وی اضافه کرد: در منطقه ما، دو نوع خور اصلی و فرعی وجود دارد که تعداد خوریات فرعی بی نهایت است. صید آلاتی بیشتر در خوریات فرعی اتفاق می افتد. عمق متوسط صیدگاه شمال خلیج فارس ۱۵ متر است. اگر تور با ارتفاع ۱۵ متر در صید لنگری استفاده شود، تمامی آبزیان را از بین می برد.

آقاجری تاکید کرد: صیادانی که با قایق در بندر ماهشهر، هندیجان و بندر امام خمینی(ره) ماهیگیری می کنند، با صید لنگری مخالف هستند اما لنج داران موافق وخواهان این نوع صید هستند.

نماینده بندر ماهشهر، امیدیه، هندیجان و بندر امام خمینی(ره) با تاکید بر اجرای عدالت برای تمام صیادان افزود: مشکل اصلی بحث مکانی است که صید لنگری انجام می شود. اگر این صید در آب های فلات قاره که عمق زیادی دارد انجام شود، عمده مشکلات حل می شود.

وی بیان کرد: محل صید و نوع شناورها باید ساماندهی شود و در کنار آن، محدودیت های ویژه ای برای صید لنگری در نظر گرفته شود؛ چرا که اگر این صید در خوریات و نزدیک به ساحل اتفاق بیفتد، هیچ شناوری نمی تواند در این منطقه تردد کند.

آقاجری خواستار ساماندهی صیادان فاقد مجوز شد و گفت: اگر صیدگاه ما پاسخگوی نیاز تعداد زیاد صیادان نیست، صید را برای تمام شهرستان های شمال خلیج فارس نوبت بندی کنیم و صیادانی که تنها راه امرار معاش آن ها از راه ماهیگیری است را شناسایی و در اولویت قرار دهیم.

وی خاطرنشان کرد: بخشی از مشکلات ما، در بحث آموزش است و شیلات باید جلسات توجیهی برای این عزیزان برگزار کند تا ضمن ارتزاق از منابع خدادادی، در حفاظت از ذخایر آبزیان نیز مشارکت داشته باشند.

نماینده بندر ماهشهر، امیدیه، هندیجان و بندر امام خمینی(ره) گفت: امیدواریم مصوبه افزایش قدرت موتور شناورهای صیادی از ۴۸ به ۷۵ اسب بخار که به تایید استاندار خوزستان هم رسیده است به صیادان بندر ماهشهر، هندیجان و بندر امام خمینی(ره) ابلاغ شود تا بخشی از مشکلات این قشر زحمتکش مرتفع گردد.

948

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.