نماینده بندر ماهشهر و بندر امام‌خمینی(ره) در مجلس: مجوز احداث درمانگاه تامین اجتماعی در شهر چمران اخذ شده است/ آلودگی صنایع بخش کشاورزی و صیادی بندر ماهشهر را با مشکل مواجه کرده است

نماینده بندر ماهشهر و بندر امام‌خمینی(ره) در مجلس شورای اسلامی گفت: آلودگی حاصل از صنایع پتروشیمی، صیادی، دامداری و کشاورزی در منطقه را با مشکل مواجه کرده است و حداقل حق مردم شهرستان از وجود این صنایع در منطقه، اولویت داشتن نفرات بومی در بحث جذب نیرو و استخدام است.

به گزارش روابط عمومی نماینده بندر ماهشهر، امیدیه، هندیجان، بندر امام‌خمینی(ره) و بخش جولکی در مجلس شورای اسلامی، حبیب آقاجری در نشست خبری با اصحاب رسانه بندر ماهشهر و بندر امام خمینی(ره) بیان داشت: در مجلس شورای اسلامی، بحث‌های کلان نظام بررسی و مطرح می‌شود که بنده بر حسب وظیفه‌ام در جلسات مجلس حضور فعال داشته و به لوایح رای داده‌ام.

وی ادامه داد: بنده در بحث رای‌گیری‌ طرح‌ها و لوایح، به هر چیزی که به سود منافع مردم و نظام بوده رای مثبت داده و به هر چه که مخالف منافع آن‌ها بوده، رای منفی داده ام.

نماینده بندر ماهشهر و بندر امام‌خمینی(ره) در خصوص عملکرد خود در حوزه بهداشت اظهار داشت: بیمارستان ۱۶۸ تخت خوابه بندر ماهشهر در طول ۴ سال گذشته تنها ۴ ریال بودجه مصوب داشت که با پیگیری‌هایی که انجام دادیم، در این دوره تعداد تخت ها به ۳۲۷ تخت افزایش یافته و ۶۵ میلیارد تومان برای شروع پروژه‌ی احداث آن مصوب کردیم.

آقاجری اضافه کرد: همچنین با پیگیری‌هایی که انجام دادیم، توانستیم برای بیمارستان‌های حوزه انتخابیه تجهیزات خوبی را فراهم کنیم که مجوز سه دستگاه سی.تی.اسکن در بندر ماهشهر، دستگاه رادیولوژی دیجیتالی بیمارستان راه زینب بندر امام‌خمینی(ره) بخشی از این تجهیزات بود.

وی افزود: مجوز احداث درمانگاه تامین اجتماعی در شهر چمران را نیز اخذ کردیم. همچنین با پیگیری‌هایی که انجام دادیم، درمانگاه شهید سپهبد قاسم سلیمانی شهر چمران نیز به بهره‌برداری رسید.

نماینده بندر ماهشهر و بندر امام‌خمینی(ره) در مجلس با اشاره به احداث آزمایشگاه سلولی مولکولی بیمارستان صنایع پتروشیمی گفت: جواب تست‌های پی.سی.آر در شهرستان بعضا با چند روز تاخیر به دست مردم می‌رسید که با پیگیری‌های انجام شده، این آزمایشگاه در بیمارستان صنایع پتروشیمی به بهره‌برداری رسید.

آقاجری برای اهالی شهرک طالقانی بندر ماهشهر نیز خبرهای خوبی داشت. وی در این خصوص گفت: با پیگیری‌های امام جمعه شهرک طالقانی، بنیاد برکت قرار است درمانگاهی را در این شهرک بسازد که مشکلاتی در خصوص زمین محل احداث آن وجود داشت؛ در نشستی که دو روز پیش با دکتر ابول‌نژادیان برگزار کردیم، مقرر شد زمین متعلق به شبکه بهداشت و درمان در اختیار بنیاد برکت قرار داده شده تا کار احداث این درمانگاه آغاز شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس در خصوص مشکلات آب‌وفاضلاب بندر ماهشهر و بندر امام‌خمینی بیان داشت: تاکنون ۳ هزار میلیارد ریال بودجه برای فاضلاب بندر ماهشهر و بندر امام مصوب کردیم و به دنبال آن‌ هستیم تا در روزهای آینده مقداری بودجه‌ی دیگر برای تکمیل شبکه فاضلاب بندر ماهشهر و بندر امام و آغاز احداث شبکه فاضلاب شهرک طالقانی و چمران اخذ کنیم.

آقاجری در خصوص طرح شیرین‌سازی آب دریا افزود: دریا در منطقه ما آلوده است. تیم کارشناسی برای بررسی شیرین‌سازی آب دریا به شهرستان آمد که اذعان داشتند این کار در منطقه از نظر اقتصادی مقرون به صرفه نبوده و از لحاظ زیست محیطی نیز میسر نیست. برای حل مشکل آب به دنبال انتقال آب از پشت سد هستیم که بهترین نوع آب است.

نماینده بندر ماهشهر و بندر امام‌خمینی(ره) در مجلس یاداور شد: در چهار سال قبل از روی کار آمدن بنده، کار انتقال آب از سد کوثر کاملا متوقف شده است و بندر ماهشهر از این طرح کنار گذاشته شده بود که اکنون در حال پیگیری این موضوع هستیم.

وی در خصوص اقدامات انجام شده در حوزه کشاورزی گفت: اگر زمین کشاورزی فاقد زهکش باشد، زمین به شوره‌زار تبدیل خواهد شد. زهکشی زمین‌های چمران برای کشاورزان به یک معضل تبدیل شده بود که این موضوع را نیز پیگیری کردیم و با کمک صنایع پتروشیمی و جهاد کشاورزی استان خوزستان، احداث زهکش برای زمین‌های کشاورزی ساحل سمت چپ رودخانه جراحی آغاز شده است.

حبیب آقاجری در خصوص پیگیری برای ترمیم جاده‌های روستایی بندر ماهشهر تصریح کرد: بودجه‌های خوبی از طریق وزارت نفت، صنایع پتروشیمی و بودجه ملی برای ترمیم و آسفالت جاده‌ی روستاهای مقطوع به دب‌امیر، گرگر به گمبزون و بنیوار به هدامه مصوب کردیم که بعضی از آن‌ها در حال کار و بعضی دیگر در مرحله انتخاب پیمانکار هستند.

نماینده بندر ماهشهر و بندر امام خاطرنشان کرد: در مجلس نهم بحث مجتمع آموزش عالی سلامت را پیگیری کردیم و با آغاز مجلس یازدهم نیز اقداماتی در این خصوص انجام دادیم که به امید خدا در ترم آینده این مجتمع با جذب دانشجو در رشته‌ی پرستاری کار خود را آغاز خواهد کرد.

وی در خصوص اقدامات انجام شده برای ایجاد اشتغال در منطقه بیان داشت: مجتمع پتروشیمی الماس بندر ماهشهر کلنگ‌زنی شده و به‌زودی کار احداث آن آغاز خواهد شد. با آغاز به کار این پروژه، حداقل ۴ هزار نفر برای احداث این پتروشیمی مشغول به کار خواهند شد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با تاکید بر اولویت نیروهای بومی در بحث استخدام صنایع، ادامه داد: حدود ۳۰ هزار شاغل در صنایع پتروشیمی بندر ماهشهر وجود دارد که ۱۹ درصد از این تعداد، بومی شهرستان هستند که عدد بسیار کمی است.

نماینده بندر ماهشهر و بندر امام‌خمینی(ره) در مجلس با اشاره به حضور نیروهای بومی کارآزموده و متخصص در شهرستان اضافه کرد: با توجه به اینکه صنایع پتروشیمی، دریا را آلوده و صیادی و دامداری را تعطیل و کشاورزی را نیز با مشکل مواجه کرده، حق مردم بندر ماهشهر و بندر امام است که اولویت استخدام با آن‌ها باشد.

وی تاکید کرد: از اصحاب رسانه درخواست دارم از اداره کار آمار اشتغال نیروها براساس کدملی در چهار سال قبل از روی کار آمدن بنده را اخذ کنند و با ۱۳ ماهی که بنده نماینده هستم مقایسه کنند. به جرات می‌گویم تعداد نیروهای بومی جذب شده در این ۱۳ ماه نسبت به چهار سال قبل، دو برابر شده است.

آقاجری در خصوص راه‌اندازی مجدد قطار بندر ماهشهر-بندر امام- تهران-مشهد تاکید کرد: مشکل اصلی این قطار، نبود مسافر به دلیل شرایط کرونایی است که پیگیر آن هستیم که این قطار را با حداقل یک واگن مجددا راه‌اندازی کنیم.

نماینده بندر ماهشهر و بندر امام خمینی(ره) به اقدامات انجام شده در حوزه ورزش نیز اشاره کرد و گفت: این شهرستان از نبود یک ورزشگاه که در شان مردم باشد، رنج میبرد و ما این موضوع را دنبال کردیم که در نهایت ۵۰ درصد بودجه‌ی احداث ورزشگاه ۱۵ هزار نفری بندر ماهشهر را صنایع پتروشیمی و  ۳۰ درصد را وزارت ورزش تقبل کردند و ۲۰ درصد مابقی نیز از اعتبارات استانی تامین خواهد شد.

وی ادامه داد: مکان احداث این ورزشگاه در کنار دریاچه نمک بندر ماهشهر که امکان دسترسی مناسب به شهر، فرودگاه و شهرهای اطراف را دارد، جانمایی شده و به زودی کلنگ‌زنی خواهد شد.

حبیب آقاجری در خصوص اشتغال‌زایی از طریق صنایع پایین‌دستی و میان‌دستی اظهار داشت: ما این بحث را دنبال کردیم و مقدمات انجام آن فراهم است اما متاسفانه سرمایه‌گذار وجود ندارد.

نماینده بندر ماهشهر و بندر امام‌خمینی(ره) در مجلس شورای اسلامی در خصوص مسدود شدن حساب شورای راهبردی گفت: شهرستان بندرماهشهر در بخش‌های مختلف از جمله آبفا، بهداشت و درمان با مشکلات بسیاری مواجه بوده که برای حل آن، باید اعتبارات لازم تامین شود؛ اما متاسفانه با وجود تخصیص اعتبار از محل شورای راهبردی در طول چند ماه اخیر هیچ پروژه‌ای آغاز نشده است.

وی افزود: این مشکل به دنبال مسائل مالی پیش آمده از سوی یکی از مسئولین شهرستان رخ داده که موجب شده است پیرو دستور بازرسی کل استان خوزستان، اجازه برداشت هیچ مبلغی از این اعتبارات را جز برای رفع مشکل دفع آب‌های سطحی بندرامام خمینی (ره)نداشته باشیم؛ اما در تلاش هستیم این مشکل را رفع کنیم.

گفتنی است پس از پایان نشست خبری، نشست هم‌افزایی اصحاب رسانه با حبیب آقاجری برگزار شد و خبرنگاران در خصوص مشکلات و مسائل شهرستان با نماینده مجلس گفت‌وگو کردند.

 

963

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.