حبیب آقاجری: افزایش قیمت سوخت قاچاق را کم نمی کند

:عضو کمیسیون انرژی مجلس با انتقاد از افزایش قیمت سوخت به بهانه جلوگیری از قاچاق این محصول، گفت: با توجه به مشکلاتی که در زمینه تولید سوخت در کشور وجود دارد، اما هرگونه افزایش قیمت تأثیری در کاهش پدیده قاچاق نداشته و مجلس نیز به طور قطع در تعیین قیمت سوخت مصالح مصرف کننده را مدنظر قرار خواهد داد.

به گزارش ماهشهر امروز ، حبیب آقاجری در گفت و گو با خانه ملت، افزود: افزایش قیمت سوخت و پدیده قاچاق دو مقوله از هم جداست که نباید در تعیین قیمت ها این مسئله مورد غفلت قرار گیرد.

نماینده مردم بندر ماهشهر،امیدیه و هندیجان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در حال حاضر شاهد افزایش میزان قاچاق سوخت از شهرها و استان های جنوبی کشور هستیم که دولت و مجلس باید با ارزیابی های کارشناسی شده و دقیق و نیز طی جلساتی این موضوع را بررسی کرده و راهکارهای منطقی برای آن ارایه دهند.
نماینده مردم در مجلس نهم، تصریح کرد: افزایش قیمت سوخت به بهانه جلوگیری از قاچاق توجیه فنی و کارشناسی شده ندارد، به طوریکه در آستانه اجرای فاز اول قانون هدفمندی یارانه ها نیز زمزمه هایی از افزایش قیمت با توجیه جلوگیری از قاچاق سوخت شنیده می شد که این موضوع تأثیر چندانی در جلوگیری از قاچاق نداشت.
آقاجری در ادامه اظهارداشت: با توجه به اینکه برنامه ریزی های لازم جهت اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه ها در سال آینده در حال انجام است، بنابراین هرگونه افزایش قیمت سوخت توسط دولت و مجلس به طور قطع با جلب نظر مصرف کننده انجام خواهد شد.
وی درباره احتمال اجرای فاز دوم هدفمند سازی یارانه ها و افزایش نرخ سوخت به بهانه جلوگیری از قاچاق گفت: باید نظارت بیشتری بر بازار سوخت صورت پذیرد تا شاهد افزایش قاچاق نباشیم و هرگونه افزایش نرخ سوخت حتی به منظور کنترل قاچاق شوک روانی به بازار وارد می کند.
نماینده مردم بندر ماهشهر،امیدیه و هندیجان در مجلس در مورد افزایش قاچاق سوخت به ویژه گازوئیل، تأکید کرد: با توجه به اینکه منبع درآمد مرزنشینان از واردات کالاهایی است که مورد نیاز مردم داخل است، نباید با وضع ممنوعیت‌هایی و تصمیم‌های عجولانه بدون کار کارشناسی امرار و معاش این مردم را به خطر انداخت چراکه آن‌ها به امور غیر قانونی روی می‌آورند.
عضو کمیسیون انرژی مجلس در پایان یادآور شد: طبق برآوردها با استفاده از فناوری نانو می‌توان تا ۱۵درصد در مصرف سوخت صرفه‌جویی داشت.
3584
۱

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

  • علی
    نمردیم از جنابعالی چیزی شنیدیم
منتشر شده۱ در حال بررسی۱