حبیب آقاجری نمایند یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در دیدار با مدیر کل راه‌آهن استان خوزستان در خصوص طرح‌های ارتقاء خطوط ریلی شهرستان و استان به گفت‌وگو پرداخت.

حبیب آقاجری با اشاره به چشم‌انداز ارتقاء خطوط ریلی شهرستان بندرماهشهر اظهار کرد: به منظور رونق گرفتن ساختمان راه‌‌آهن بزودی پیگیری‌های لازم جهت محوطه سازی این ساختمان، استقرار پلیس راه آهن و امکانات رفاهی مورد نیاز انجام خواهد شد که به محض رفع موانع، این مشکلات رفع شوند.

وی ادامه داد: با توجه به افزایش قیمت حامل‌های انرژی و امنیت بالای خطوط ریلی با جدیت پیگیر آن هستیم که مجدداً شهروندان شاهد فعال شدن خط بندرماهشهر-مشهد شوند.

وی افزود: از دیگر خطوطی که مدت‌هاست نیاز آن به چشم می‌خورد خط ریلی بندرماهشهر-تهران است که طی رایزنی‌های انجام شده با مدیرکل راه‌ آهن استان خوزستان مورد استقبال قرار گرفته و به محض هماهنگی با مدیرکل محترم راه آهن کشور، امیدوارم این خط نیز به خطوط ریلی کشور اضافه شود.

نماینده بندرماهشهر، امیدیه، هندیجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به چندین پروژه بزرگ اتصال ریلی به سایر استان‌ها بیان کرد: استان خوزستان از غنی‌ترین استان‌های کشور است که می‌تواند مبادلات اقتصادی زیادی با سایر نقاط کشور داشته باشد که به دلیل محدودیت‌های حمل و نقل جاده‌ای تا کنون از این ظرفیت آن طور که باید استفاده نشده است.

آقاجری ادامه داد: پروژه اتصال خط ریلی بندرامام به بصره از پروژه‌هایست که تا کنون چندین نشست جهت انعقاد تفاهم‌نامه با طرف مقابل برگزار شده که در سالیان گذشته به دلیل برخی سهل‌انگاری‌ها به عقب افتاد است که با یاری خدا و همت مسؤولان راه آهن استان بزودی عملیات اتصال بندرامام به شادگان آغاز خواهد شد که برای تکمیل آن پروژه نیازمند پیگیری از طریق مجمع نمایندگان استان هستیم.

وی افزود: از دیگر اهداف بلند مدت که می‌تواند زمینه ساز رونق شهر‌های استان شود، اتصال خط ریلی بنادر جنوب کشور از بندرامام تا بندر چابهار است که صحبت‌های اولیه آن با مدیر کل راه‌آهن استان خوزستان انجام شده و جهت بررسی بیشتر نیازمند برگزاری جلسه‌ای مابین مجمع نمایندگان استان و نمایندگان سایر استان‌ها هستیم.

حبیب آقاجری تصریح کرد: اتصال ریلی به استان اصفهان جهت تأمین خوراک کارخانه‌های تولید فولاد استان خوزستان یکی دیگر از طرح‌های بود که در گفتگو با مدیر کل راه‌آهن استان خوزستان صحبت شد و این طرح نیز به جهت بررسی ابعاد مختلف آن نیازمند برگزاری جلساتی مابین نمایندگان استان با مدیرکل راه‌آهن است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: طرح‌های گسترش خطوط ریلی استان خوزستان علاوه بر نقش بسازیی که در روقص اقتصادی و مبادلات استان می‌تواند داشته باشد بستر ساز طرح‌های صنعت گردشگری نیر خواهد بود که با یاری مجمع نمایندگان استان خوزستان پیگیر آن خواهیم بود.

385

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.