جلسه ویژه کارگران تخلیه و بارگیری در اداره بندر

با حضور مسئول دفتر نماینده و بخشدار بندرامام خمینی(ره) جلسه ویژه رعایت پروتکل های بهداشتی در خوابگاه های تخلیه و بارگیری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دفتر حبیب آقاجری، روز سه‌شنبه مورخ ۱۳۹۹/۹/۵ جلسه ویژه بررسی رعایت پروتکل‌های بهداشتی در خوابگاه تخلیه و بارگیری؛ بنا به درخواست داود مجدم رئیس دفتر نماینده و پیگیری
حجت اله خسروی بخشدار و رئیس ستاد مقابله با کرونا در محل اداره بنادر برگزار شد.

در این جلسه علاوه بر مسئول دفتر نماینده و بخشدار، سید سعید بزّاز نایب رئیس شورا، عبدالحسین دورقی رئیس کمیسیون شورا، خانم اباذری، معتمد دفتر نماینده و بخشداری در امور بهداشت، بهمئی معاونت شبکه بهداشت، جلیل‌زاده رئیس اداره کار اداره بندر، نظری رئیس اداره کار شهر بندرامام خمینی(ره)، نمایندگان انجمن صنفی کارگران تخلیه و بارگیری و انجمن کارفرمای کارگران، خدابخشی مسئول ایمنی و بهداشت اداره بندر و کارشناسان HSE و زیر مجموعه آن‌ها حضور داشتند.

داود مجدم رئیس دفتر نماینده، خوابگاه کارگران تخلیه و بارگیری را به یک بمب ساعتی تشبیه کرد و خطرات انتقال بیماری بین کارگران، شهروندان و خانواده‌های آن‌ها را از اهمیت برگزاری این جلسه برای پیشگیری از بیماری‌ها عنوان نمود.

مجدم در ادامه از مهندس بهمئی معاونت شبکه بهداشت و سرکار خانم اباذری معتمد دفتر نماینده و بخشداری در زمینه بهداشت بابت ارتباط تنگاتگی که با مردم در این روزهای خطیر کرونایی دارند، از زحمات و تلاش‌های آن‌ها تقدیر کرد.

اهم موارد مطرح شده در جلسه به شرح زیر است:

تقلیل کارگران ساکنان در خوابگاه و تبدیل حداقل نفرات آن به نصف از اهم مصوبات بود و به جهت جبران کمبود نیروی انسانی تخلیه و بارگیری، عمدتاً از گنگ‌های ساکن در منطقه استفاده شود.

لزوم تهیه و نصب کپسول‌های اطفای حریق، جعبه‌های کمک‌های اولیه، گندزدایی و ضدعفونی خوابگاه و سرویس‌های بهداشتی، سم‌پاشی، کارت سلامت، کیسه‌های سطل زباله، استفاده از وسایل شخصی، سیستم گرمایشی، تهویه خوابگاه، مخزن ذخیره آب و…،
اهمیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی و گزارش ۲۰ مورد نقض رعایت بهداشتی

متولی بودن اداره کل بنادر و انجمن‌های صنفی به جهت تقسیم کار و اقدامات اجرایی

بررسی راهکارهایی نظیر، تعیین شیفت‌کاری و بهسازی امور بهداشتی خوابگاه کارگران برای رفع نگرانی‌های حوزه سلامت

لزوم خدمات‌رسانی مداوم به وضعیت نامطلوب بهداشتی کارگران با در نظر گرفتن قانون کار، با توجه به اینکه حتی محل‌های نظیر زندان نیز وضعیت بهتری نسبت به این خوابگاه دارند (عدم داشتن: سیستم تهویه، آشپزخانه، کمد و رختکن، تخت‌خواب و…).

1208

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.