آقاجری: بندرماهشهر مرکز حوزه بهداشت و درمان منطقه میشود

خورنا: نماینده بندرماهشهر، بندر امام خمینی، هندیجان و امیدیه در مجلس، گفت: با احداث دانشکده علوم پزشکی، بندرماهشهر به مرکزیت حوزه بهداشت و درمان منطقه تبدیل خواهد شد.

حبیب آقاجری در گفت وگو با خبرنگار خورنا اظهار داشت: در نشستی که با ریاست محترم دولت داشتیم طرح ها و پروژه های اولویت دار حوزه استحفاظی را به ایشان ارائه دادم که ریاست محترم دولت دستور پیگیری ویژه این طرح ها را صادر کرد.

آقاجری در خصوص طرح های ارائه شده به رئیس دولت اظهار داشت: با توجه به اولویت و درخواست مردم، خواهان پیگیری احداث جاده های ماهشهر-امیدیه، ماهشهر-هندیجان، ماهشهر-آبادان، امیدیه-جایزان، امیدیه-سرانجام و گرگر به گمبزون شدیم که رئیس دولت دستور پیگیری را به وزیر راه و شهرسازی ارسال کرد.

وی در خصوص افتتاح بیمارستان تامین اجتماعی بندرماهشهر اظهار کرد: امید است این بیمارستان تا پایان همین ماه به مرحله افتتاح برسد و مردم شهر بتوانند از آن استفاده کنند.

آقاجری ادامه داد: در مرحله اول استخدام نیرو برای بیمارستان تامین اجتماعی حدود ۶۵ درصد افراد استخدام شده بومی بندرماهشهر و استان بودند که از ۲۰ امتیاز سهمیه ویژه بومیان استفاده کردند.

نماینده مردم ماهشهر در مجلس افزود: یک مرحله دیگر استخدام های تکمیلی برای بیمارستان تامین اجتماعی بندرماهشهر انجام میشود که تاکید شده است افراد بومی شهرستان از امتیاز بومی برخوردار باشند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: قولهای مساعدی از ریاست محترم دولت در خصوص احداث یک بیمارستان سوانح سوختگی در بندرماهشهر اخذ شده است.

حبیب آقاجری در خصوص احداث یک دانشکده علوم پزشکی در بندرماهشهر اظهار کرد: بر اساس پیگیریهای انجام شده و همکاری های وزیر وقت بهداشت و درمان مقرر شد یک دانشکده علوم پزشکی در بندرماهشهر احداث شود و این شهر به مرکزیت حوزه پزشکی تبدیل شود.

آقاجری ادامه داد: در صورت اجرایی شدن این طرح، مراکز بهداشت و درمان، درمانگاه ها و بیمارستان های بندر امام خمینی، شهرستان امیدیه، شهرستان هندیجان و توابع این مناطق زیر نظر حوزه بندرماهشهر قرار میگیرند.

وی در خصوص فرودگاه ماهشهر بیان داشت: این فرودگاه در حال حاضر مختص شرکت های پتروشیمی میباشد و مردم عادی کمتر میتوانند از آن استفاده کنند که بر اساس پیگیری های انجام شده مقرر شد شرکت های هواپیمایی کشوری در این فرودگاه شروع به فعالیت کنند و عموم مردم بتوانند از خدمات این مرکز استفاده کنند.

آقاجری اظهار کرد: در حال پیگیری احداث بندر تجاری ماهشهر هستیم تا ملوانان و لنج داران همانند شهرهای دیلم و گناوه بتوانند از نعمت دریا در این منطقه استفاده کنند.

وی در خصوص مسکوت شدن پروژه ایستگاه سراسری راه آهن بندرماهشهر بیان کرد: مشکلاتی در این خصوص به وجود آمده است و پیمانکار با وجود دریافت حدود ۱۰۰% بودجه، فقط ۴۰% پیشرفت کار داشته است که پس از صدور حکم دادگاه در خصوص پیمانکار این پروژه، ادامه اقدمات در خصوص احداث سریع این ایستگاه انجام خواهد شد.

نماینده مردم ماهشهر، امیدیه و هندیجان در مجلس شورای اسلامی در خصوص آب شرب حوزه استحفاظی خود اظهار داشت: در “طرح محرم” مقرر شد آب شهرستان های ماهشهر، هندیجان، امیدیه و توابع از طریق سد کوثر تامین شود که با این طرح کیفیت آب شرب منطقه مطلوب تر میشود.

3380

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.