عملیات اجرایی فاز نخست زهکشی ساحل چپ رودخانه جراحی بندر ماهشهر آغاز شد

با پیگیری های نماینده بندر ماهشهر در مجلس شورای اسلامی و در راستای تحقق وعده های انتخاباتی، عملیات فاز نخست پروژه زهکشی ساحل چپ رودخانه جراحی بندر ماهشهر به طول 10 کیلومتر آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی نماینده مردم بندر ماهشهر در مجلس شورای اسلامی، عصر روز چهارشنبه با حضور نماینده بندر ماهشهر در مجلس شورای اسلامی، سرپرست فرمانداری بندر ماهشهر کشاورزان و جمعی از مسئولین، فاز اول زهکشی ساحل سمت چپ رودخانه ی جراحی به طول ۱۰کیلومتر کلنگ زنی شد.

حبیب اقاجری در مراسم کلنگ زنی این پروژه اظهار کرد: مقام معظم رهبری امسال را سال تولید، پشتیبانی و مانع زدایی نام گذاری کرده است.

وی ادامه داد: کشاورزی یکی از ارکان اصلی اقتصاد کشور است و اگر ما در تولید محصولات کشاورزی استراتژیک به خود کفایی برسیم، به استقلال اقتصادی کشور کمک کرده ایم.

نماینده بندر ماهشهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بعد از پیروزی انقلاب، کشور ما از استقلال سیاسی و نظامی برخوردار شد. هیچ کشوری در دنیا به سان ایران مستقل نیست و حتی کشور های اروپایی هم مجبور به تبعیت از آمریکای جنایتکار هستند.

آقاجری افزود: اما متاسفانه از نظر اقتصادی، به استقلالی که مدنظر بود، نرسیده ایم و دشمن از نظر اقتصادی به واسطه ی تحریم ها به کشور فشار وارد می کند تا ما را تسلیم کند. ولی مردم شریف و ولایتمدار ایران اسلامی با غیرت خود، محکم پای کشورشان ایستاده اند.

وی ضمن انتقاد به عدم اجرای مصوبات سفر مقام معظم رهبری موسوم به طرح ۵۵۰ هزار هکتاری خاطر نشان کرد: در سال‌های گذشته باید نسبت به کانال کشی، زهکشی و آبیاری این منطقه اقدام می شد که متاسفانه اقدامی صورت نگرفت.

آقاجری میزان اعتبار فاز اول این پروژه را ۱۰ میلیارد عنوان کرد و ادامه داد: فاز دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری در منطقه جراحی به حال خود رها شده که در حال پیگیری برای اجرایی کردن این فاز هستیم.

نماینده بندر ماهشهر در مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از صنایع پتروشیمی و سرپرست فرمانداری بندر ماهشهر گفت: بر اساس وعده هایی که در انتخابات به مردم شریف منطقه دادیم، فاز اول زهکشی ساحل چپ رودخانه جراحی امروز وارد مرحله اجرایی شد و پیگیر این موضوع هستیم تا در فاز دوم، زهکش سمت راست این رودخانه نیز کلنگ زنی شود.

723

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.