حبیب آقاجری: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تمامی مشکلات یاور و در کنار مردم بوده است/ شهید دقایقی از فرماندهان اصلی جنگ و موسس جیش الشعبی و لشکر بدر بود

نماینده بندر ماهشهر، امیدیه، هندیجان، بندر امام خمینی(ره) و بخش جولکی در مجلس شورای اسلامی گفت: در این سال ها، سپاه در تمامی شرایط سخت همواره یاور و در کنار مردم و کشور بوده و تا آنجایی که توان داشته، تلاش کرده است مشکلات مردم را برطرف کند.

به گزارش روابط عمومی نماینده بندر ماهشهر، امیدیه، هندیجان، بندر امام خمینی(ره) و بخش جولکی در مجلس شورای اسلامی، حبیب آقاجری در خصوص تاسیس سپاه پاسداران اظهار کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، بدنه ارتش و شهربانی انقلابی بودند اما سران آن ها که وابسته به نظام شاهنشاهی بودند، برکنار شدند.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط امنیتی و تهدیدات دشمنان خارجی، امام دستور تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را صادر کردند. البته قبل از تشکیل سپاه، کمیته های مردمی شکل گرفته بودند.

نماینده بندر ماهشهر، امیدیه، هندیجان، بندر امام خمینی(ره) و بخش جولکی در مجلس شورای اسلامی افزود: دوم اردیبهشت ماه سال ۵۸ و با دستور امام خمینی(ره) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی رسما فعالیت خود را آغاز کرد.

آقاجری تصریح کرد: در این سال ها، همانگونه که مردم ولایتمدار ایران اسلامی شاهد بودند، سپاه در تمامی شرایط سخت همواره یاور و در کنار مردم و کشور بوده است.

وی ایستادگی و اقتدار سپاه در سرکوب گروهک ها در کردستان، خوزستان و گلستان و… را از مهمترین فعالیت های اوایل انقلاب این نهاد عنوان کرد و گفت: با شروع جنگ تحمیلی، ارتش از نظر ساختار سازمانی از هم پاشیده شده بود و با شرایطی مواجه بود که نمی توانست به تنهایی در برابر تهدیدات خارجی و ارتش متجاوز بعثی عراق که یکی از ارتش های قوی منطقه بود، مقابله کند.

نماینده بندر ماهشهر، امیدیه، هندیجان، بندر امام خمینی(ره) و بخش جولکی در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: لذا سپاه وارد صحنه جنگ شد و نیروهای مردمی را سازماندهی کرد و با کمک دلاورمردان ارتش، رژیم بعث عراق را به عقب راندند و شکست سهمگینی را به صدام حسین تحمیل کردند.

وی مسئولیت های اجتماعی و فرهنگی را یکی دیگر از زیرشاخه های فعالیت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برشمرد و اضافه کرد: سپاه در تمامی بلایای طبیعی نظیر: سیلاب، زلزله و … همواره به کمک مردم آمده است. هم اکنون در مقابله با ویروس کرونا نیز سپاه کمک های به سزایی به مردم و کشور انجام داده و تا آنجایی که توان داشته، تلاش کرده است مشکلات مردم را برطرف کند.

آقاجری در خصوص نحوه تشکیل سپاه بندر ماهشهر گفت: ۱۳ مهر ماه ۵۸ جلسه سپاه بندر ماهشهر با حضور شهید حجت السلام و المسلمین شیرازی، برادر ایشان و شهید مسگر تشکیل و سپاه بندر ماهشهر رسما فعالیت خود را آغاز کرد.

نماینده بندر ماهشهر، امیدیه، هندیجان، بندر امام خمینی(ره) و بخش جولکی در مجلس شورای اسلامی افزود: با تشکیل سپاه بندر ماهشهر، بنده به عنوان فرمانده سپاه این شهرستان منصوب شدم و برادر اسحاق آذرنیا جانشین فرماندهی سپاه و فرمانده عملیات، شهید عبود اصلاحی، برادر شولی، برادر خزایی و تعدادی دیگر از برادران مجموعه شورای فرماندهی را تشکیل دادند.

وی تاکید کرد: نیروهای سپاه بندر ماهشهر در آغاز جنگ به خرمشهر اعزام شدند و تا آخرین روزهای قبل از اشغال خرمشهر، به مقابله با دشمن بعثی پرداختند و بعد از اشغال خرمشهر توسط دشمن متجاوز، در جاده ی آبادان به بندر ماهشهر با ایجاد جبهه، مقابل رژیم بعث عراق ایستادگی کردند.

آقاجری عنوان کرد: در زمان جنگ، سپاه هندیجان و بندر امام خمینی(ره)، زیر مجموعه سپاه بندر ماهشهر بودند. پاسداران بندر ماهشهر در عملیات های ثامن الائمه، طریق القدس، فتح المبین، بیت المقدس، رمضان، والفجر مقدماتی، بدر، خیبر، والفجر ۸، کربلای ۴ و کربلای ۵ حضور چشمگیری داشتند.

نماینده بندر ماهشهر، امیدیه، هندیجان، بندر امام خمینی(ره) و بخش جولکی در مجلس شورای اسلامی در خصوص تشکیل سپاه امیدیه گفت: سپاه امیدیه، سپاه فعالی در زمینه مسئولیت های اجتماعی و حضور در جبهه های جنگ بود. یکی از فرماندهان اصلی جنگ و موسس جیش الشعبی و لشکر بدر که از نیروهای انقلابی مردم عراق تشکیل می شد، سردار شهید دقایقی بود.

وی اضافه کرد: شهید ابومهدی المهندس یکی از نیروهای شهید دقایقی در جیش الشعبی و لشکر بدر بود و سپاه امیدیه نیز سپاه فعالی بود.

آقاجری سالروز تشکیل سپاه را به پاسداران دلاور و مردم ولایتمدار ایران اسلامی تبریک گفت و افزود: ان شاءالله خداوند توفیقی دهد تا همه ی ما سرباز ایران اسلامی و ولایت فقیه باشیم و آرمان های والای امام راحل و مقام معظم رهبری را در جامعه پیاده کنیم.

نماینده بندر ماهشهر، امیدیه، هندیجان، بندر امام خمینی(ره) و بخش جولکی در مجلس شورای اسلامی در پایان تاکید کرد: متاسفانه به دلیل ضعف های مدیریتی، مردم با مشکلاتی زیادی دست و پنجه نرم می کنند که امیداواریم با همکاری نیروهای انقلابی و ارزشی قدم هایی برداشته تا مشکلات مردم کمتر شود و امیدواریم مردم با حضوری مسئولانه در انتخابات ۱۴۰۰، در تشکیل یک دولت انقلابی، ارزشی و پرکار شرکت داشته باشند.

461

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.