آقاجری با اشاره به مشکلات و سنگینی آب هندیجان:

گاهی حتی دام‌ها آب شرب هندیجان را نمی‌خورند

نماینده بندر ماهشهر، امیدیه، هندیجان، بندر امام خمینی(ره) و بخش جولکی در مجلس با بیان اینکه آب روستای مشراگه بعد از ۴۲ سال، هنوز آب خام رودخانه زهره است، گفت: شرایط آب شرب در هندیجان گاهی به شکلی است که حتی دام‌ها نیز از آن آب استفاده نمی‌کنند.

به گزارش روابط عمومی نماینده بندر ماهشهر، امیدیه، هندیجان، بندر امام خمینی(ره) و بخش جولکی در مجلس شورای اسلامی، حبیب آقاجری در نشست بررسی مشکلات شهرستان‌های هندیجان و امیدیه که در سرسرای استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مشکلات اساسی در شهرستان هندیجان، بحث آب است و در همین روزها بسیاری از روستاییان در تماس با من اعلام می‌کنند که آب ندارند.

وی افزود: سختی آب شرب در هندیجان در تابستان در برخی از مواقع به بالای ۷۰۰۰ میکروموس می‌رسد. وقتی که سختی آب بالای ۳۰۰۰ میکروموس باشد، آب بی‌کیفیت است و حالا تصور کنید که این سختی به بالای ۷۰۰۰ میکروموس برسد.

نماینده بندر ماهشهر، امیدیه، هندیجان، بندر امام خمینی(ره) و بخش جولکی در مجلس با بیان اینکه آب روستای مشراگه بعد از ۴۲ سال، هنوز آب خام رودخانه زهره است، گفت: شرایط آب شرب در هندیجان گاهی به شکلی است که حتی دام‌ها نیز از آن آب استفاده نمی‌کنند. آب شرب و آب کشاورزی در هندیجان مشکلات جدی دارد که باید به آن رسیدگی شود.

آقاجری افزود: مجموعه دارایی استان خوزستان، حدود ۱۳۰ میلیارد تومان حق آلایندگی شرکت‌های نفتی را بلوکه کرده است که حدود ۴۰ میلیارد تومان آن مربوط به امیدیه است. این حق آلایندگی را می‌توان برای حل مشکلات آبی امیدیه به این شهرستان تخصیص داد.

گفتنی است در این نشست ۱۵۰ میلیارد ریال به منظور ۲۰ کیلومتر اصلاح شبکه آب شرب شهرستان امیدیه اختصاص یافت و علاوه بر این، ۸۰ میلیارد ریال برای اتمام پروژه آبرسانی به روستاهای این شهرستان تصویب شد.

همچنین از سازمان آب و برق خوزستان خواسته شد برای اختصاص ظرفیت کامل آب شرب شهرستان هندیجان از سد آسک و احیاء چاه‌های حفر شده در این شهرستان برنامه‌ریزی کند.

در این نشست در خصوص موانع و راهکارهای اجرای طرح های مختلف این دو شهرستان تبادل نظر شد و زمانبندی اجرای برخی از پروژه ها تعیین شد.

506

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.