بازدید مسئول دفتر نماینده بندر ماهشهر در مجلس از طرح جهادی ویزیت رایگان بیماران نیازمند

مسئول دفتر نماینده بندر ماهشهر در مجلس از طرح جهادی ویزیت رایگان بیماران نیازمند در شهرک آیت‌الله طالقانی این شهرستان بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی نماینده بندر ماهشهر در مجلس شورای اسلامی، مندنی قنواتی از طرح جهادی ویزیت رایگان بیماران نیازمند که به همت گروه جهادی شهدای گمنام بندر ماهشهر در شهرک طالقانی و شهرک مدنی این شهرستان اجرا شد، بازدید کرد.

قنواتی در خصوص اهمیت این طرح گفت: اهالی مناطق حاشیه‌نشین معمولا از قشر کم‌برخوردار جامعه هستند و در بحث معیشت مشکلاتی عدیده ای دارند.

وی ادامه داد: بعضی از این خانواده‌ها توان پرداخت ویزیت پزشک‌های متخصص را ندارند؛ اما به یاری خدا و با زحمات ارزشمند جهادگران سلامت شهرستان بندر ماهشهر، امروز تعدادی از این خانواده‌ها از سوی پزشک متخصص معاینه شده و فرآیند درمان آن‌ها آغاز شد.

مسئول دفتر نماینده بندر ماهشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: آقای آقاجری در تلاش هستند بحث خدمات درمانی شهرستان را با پیگیری‌ از وزارت بهداشت ارتقا بخشند و تا به امروز نیز در این خصوص، اقدامات خوبی انجام شده است.

علیرضا احمدپور مسئول گروه جهادی شهدای گمنام بندر ماهشهر گفت: در این طرح که در شهرک طالقانی و شهرک مدنی بندر ماهشهر اجرا شد، بیش از  ۳۵۰ نفر از بیماران نیازمند در تخصص های مختلف نظیر: پزشک عمومی، مامایی، تغذیه، تزریقات، طب سنتی، بادکشی و ماساژ درمانی و کنترل فشار خون توسط پزشکان ویزیت شده و داروی رایگان دریافت کردند.

وی ادامه داد: این گروه جهادی متشکل از چندین پزشک عمومی و متخصص ، دکتر داروساز ، پرستار ، تکنسین ، متخصص تغذیه و… فعالیت جهادی خود را در حوزه بهداشت و درمان در مناطق محروم شهرستان به صورت دوره ای اجرا می‌کنند.

احمدپور افزود: این کار، یک کار جهادی است و پزشکان و کادر درمان به صورت جهادی و رایگان اقدام به ویزیت و درمان بیماران مناطق حاشیه‌نشین و محروم بندر ماهشهر می‌کنند و این گروه جهادی به هیچ سازمانی وابسته نیست.

مسئول گروه جهادی شهدای گمنام بندر ماهشهر اضافه کرد: در بحث آموزش نیز برنامه‌هایی در این طرح اجرا شد که به عنوان نمونه می‌توان از آموزش بهداشت خانواده، کمک‌های اولیه و آموزش مسائل قضایی به وسیله کارشناس رسمی دادگستری نام برد.

شایان ذکر است در این طرح بیمارستان نفت، مرکز بهداشت و بسیج شهرک مدنی، دفتر امام جمعه شهرک طالقانی، درمانگاه شهید عمویی، بهداری منطقه سوم نیروی دریایی سپاه، تامین اجتماعی بندر امام خمینی(ره) و بخش خصوصی مشارکت داشتند.

852

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.