دولت در هشت سال گذشته به جای حل مشکلات داخلی کشور تنها به مسئله برجام پرداخت

نماینده مردم بندرماهشهر، هندیجان، امیدیه و بندرامام خمینی(ره) در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر دولت در هشت سال گذشته به جای پرداختن به برجام و اصرار بر مذاکره با آمریکا به مسائل داخلی کشور رسیدگی می‌کرد، شاهد وضع کنونی و گله‌مندی مردم در کشور نبودیم.

حبیب آقاجری با اشاره به مشکلات استان خوزستان در دولت یازدهم و دوازدهم ریاست جمهوری اظهار کرد: در استان خوزستان در چند سال اخیر ما شاهد مسائل و مشکلات زیادی بودیم اما متاسفانه دولت در این سال‌ها به جای پرداختن به مسائل داخل کشور، بیشتر توان خود را برای برجام و اصرارش بر مذاکره کردن با آمریکا گذاشت، در صورتی که حل خیلی از مسائل داخل کشور ارتباطی با برجام نداشت و می‌توانستیم با تکیه به توان و دانش داخل مسیر توسعه و پیشرفت را در پیش بگیریم.

وی افزود: از این رو سیاست‌های این دولت منتج به شرایط فعلی کشور و ناامیدی مردم شد، در استان‌های پرظرفیتی مانند خوزستان مردم انتظار توسعه و شکوفایی بیشتری بودند اما متاسفانه تنها شاهد بدتر شدن اوضاع و شرایط بد معیشتی خود بودند و روز به روز شرایط زندگی برای آنان دشوارتر شد.

نماینده مردم بندر ماهشهر، هندیجان، امیدیه و بندر امام خمینی(ره) گفت: یکی از مشکلات اساسی مردم مسئله اشتغال بود که با وجود نیروی متخصص و جوان تحصیل کرده در استان، زمینه اشتغال برای آنان فراهم نشد و با گذشت زمان بر آمار بیکاری در این استان غنی افزوده شد.

وی ادامه داد: این درحالی است که با یک مدیریت صحیح و دلسوز با توجه به پتاسیل‌های عظیم استان، دولتمردان می‌توانستند با پرهیز از سهل‌انگاری در جهت اشتغال‌زایی موثر عمل کنند اما متاسفانه کارنامه خوبی از خود به جای نگذاشتند و تنها جوانان را گله‌مندتر کردند و معیشت مردم را با مشکل جدی مواجه کردند.

آقاجری تاکید کرد: در این دولت مردم حتی از نیازهای اولیه خود نیز محروم بودند، مردم خوزستان همواره با بحران بی‌آبی مواجه بودند، این شرایط زمانی برای اهالی این استان دشوارتر می‌شد که می‌دانستند منابع بزرگ آبی در خوزستان وجود دارد اما با بی‌تدبیری مسوولین و تصویب مصوباتی، کشاورزی آنها به سمت نابودی رفت و خود از داشتن آب شرب سالم محروم ماندند.

وی اضافه کرد: مسئله فاضلاب استان خوزستان نیز یکی از دیگر موارد شرم‌آور بود که در کارنامه این دولت ثبت شد، مسئله‌ای که مردم به ستوه کشاند و در وضعیت اسفناکی قرار داد، به عنوان مثال آبگرفتگی بندرامام، چمران و اهواز به قدری بحرانی بود که در برخی نقاط مردم در جریان این حادثه تمام دارایی خود را از دست دادند، مردمی که بعضا از شرایط مالی مناسبی برخوردار نبودند.

نماینده بندر ماهشهر، هندیجان، امیدیه و بندر امام خمینی(ره) در مجلس شورای اسلامی اذعان کرد: این مشکلی در حالی رخ داد که دولت دغدغه تامین بودجه را نداشت اما مسوولین ذیربط با بی‌توجهی به مردم، آن روسیاهی را در این نقاط به بار آوردند و تاکنون دولت به نحو موثری مسئله فاضلاب استان خوزستان را حل نکرده است.

337

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.