آقاجری:

مجلس از وزرای جهادی حمایت می کند/در بحث نظارت با وزرا تعارف نداریم/مطالبه‌گر حقوق مردم هستیم

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: از هر وزیری که برای مردم کار کند و موجب تفویت نظام شود حمایت خواهیم کرد، اما با کسی عقد اخوت نبسته و مطالبه‌گر حقوق مردم نیز هستیم لذا اگر وزرای پیشنهادی پس از رسیدن به جایگاه وزارت، پای خود را از مسیر اصلی‌شان کج گذارند جلوی آن‌ها خواهیم ایستاد.

حبیب آقاجری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم، گفت: اگرچه مشخص است آقای  رئیسی وزرای پیشنهادی خود را براساس متر و معیارهای دقیقی انتخاب کرده است اما این به معنای موافقت صفر تا صد نمایندگان مجلس با این وزرا نیست؛ درواقع مجلس در بعد فنی و کارشناسی با کسی تعارف ندارد و براساس معیارهای تخصصی به وزراء رای اعتماد خواهیم داد.

نماینده مردم بندرماهشهر، امیدیه، هندیجان، بندر امام خمینی و بخش جولکی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به یقین پس از تکیه وزراء بر صندلی وزراتخانه‌ها، مجلسی که به آن‌ها رای اعتماد داده است بر عملکردشان نظارت خواهد کرد چراکه باید قول‌ها و برنامه‌های خود را -که در مجلس نسبت به آن‌ها تاکید داشتند- عملی و اجرایی کنند چراکه ما با کسی عقد اخوت نبسته و مطالبه‌گر حقوق مردم هستیم؛ لذا اگر وزرای پیشنهادی پس از رسیدن به صندلی وزارت، پای خود را از مسیر اصلی‌شان کج گذارند جلوی آن‌ها خواهیم ایستاد.

وی تاکید کرد: به یقین از هر وزیری که برای مردم کار کند و موجب تقویت نظام شود، حمایت خواهیم کرد؛ در غیر این صورت از طریق وظیفه‌ای که قانون بر عهده ما گذشته عملکردشان را به چالش می‌کشانیم.

آقاجری با بیان اینکه به تخصص، تجربه و برنامه‌های تحول محور رستم قاسمی وزیر پیشنهادی راه شهرسازی رأی موافق خواهد داد، گفت: این وزیر پیشنهادی با روحیه جهادی خود می‌تواند تحولات عظیمی را در حوزه مسکن، راه، جاده سازی، راه آهن و… ایجاد کند.

وی همچنین معتقد است وزرای پیشنهادی نفت، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ارتباطات و فناوری، کشور، دفاع، جهاد کشاورزی و امور اقتصادی همگی از روحیه انقلابی و جهادی بهره‌مند بوده و به دلیل جوان بودن با انگیزه و با انرژی هستند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ابراز امیدواری کرد: وزرای پیشنهادی جهاد کشاورزی و اقتصاد با بهره‌گیری از علم و دانش و تجربیات خود معیشت مردم را ارتقاء دهند و در مسیر کاهش مشکلات جامعه قدم‌های اساسی بردارند.

343

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.