آقاجری: مجلس برای حمایت از طرح جوانی جمعیت امتیازات خوبی در نظر گرفته است

نماینده بندر ماهشهر، امیدیه، هندیجان، بندر امام‌خمینی(ره) و بخش جولکی در مجلس شورای اسلامی گفت: در طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده امتیازات خوبی برای تشویق والدین به فرزندآوری در نظر گرفته شده است.

حبیب آقاجری اظهار کرد: بزرگترین دانشمندان جهان هم به این باور رسیده‌اند که فرهنگ اسلام، فرهنگ انسان‌سازی است.

وی ادامه داد: یکی از تعالیم فرهنگ اسلامی، تکریم خانواده است که زندگی ما نیز باید براساس رهنمود‌های دین اسلام باشد و اگر همه ما تلاش کنیم زندگی‌مان را بر اساس مبانی و فرهنگ اسلامی بنا کنیم، در جامعه مشکلی نخواهیم داشت.

عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان در خصوص طرح مجلس برای حمایت از خانواده عنوان کرد: در چند سال اخیر، سبک زندگی خانواده‌ها به سمت مدل غربی در حال تغییر بود که پس از تاکید مقام معظم رهبری، طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در مجلس تصویب شد.

نماینده بندر ماهشهر، امیدیه، هندیجان و بندر امام‌خمینی(ره) افزود: در این طرح، مشخصه‌هایی در بحث ازدواج، فرزندآوری و تسهیل ازدواج تعیین و امتیازات ویژه‌ای برای ازدواج جوانان در نظر گرفته شده است.

عامل اصلی اختلافات خانواده‌ها، مسئله کار و معیشت است

عضو فراکسیون فرهنگی مجلس یازدهم اضافه کرد: همچنین برای جوانانی که در سنین پایین‌تر ازدواج کنند، امتیاز‌ات قابل توجهی در نظر گرفته شده است، بر این اساس پسران زیر ۲۵ سال و دختران زیر ۲۳ سال از امتیاز بهتری نسبت به زوجینی که سن بالاتر دارند، بهره‌ خواهند برد.

وی تاکید کرد: همچنین امتیازات خوبی برای تشویق والدین به فرزندآوری در این طرح در نظر گرفته شده است. از این‌رو همه باید برای اجرایی شدن این طرح در جامعه تلاش کنیم.

آقاجری در پایان با اشاره به تاثیر مشکلات اقتصادی در کاهش آمار ازدواج خاطرنشان کرد: نباید فراموش کرد یکی از عوامل ایجاد اختلاف در خانواده‌ها، مشکلات اقتصادی و معیشتی بوده که وابسته به مسئله اشتغال است. همه باید برای تولید اشتغال در منطقه تلاش کنیم.

311

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.