با حضور حبیب آقاجری؛

کتاب “بندر ماهشهر در دفاع مقدس” رونمایی شد

در آیینی با حضور حبیب آقاجری نماینده مجلس شورای اسلامی، فریدون بندری سرپرست فرمانداری، حجت‌الاسلام محمدی‌پور امام جمعه بندر ماهشهر، خانواده شهدا و جمعی از مردم، روز پنجشنبه از کتاب "بندر ماهشهر در دفاع مقدس" در حسینیه ثارالله رونمایی شد.

به گزارش روابط عمومی نماینده بندر ماهشهر، امیدیه، هندیجان، بندر امام‌خمینی(ره) و بخش جولکی در مجلس شورای اسلامی، کتاب “بندر ماهشهر در دفاع مقدس” اولین کتاب شهرستان در حوزه دفاع مقدس بوده که توسط عادل شیرالی و نرگس شامحمدی به نگارش درآمده است.

حبیب آقاجری در این آیین بیان داشت: سال ۵۹ صدام و حزب بعث عراق از زمین و هوا به ایران اسلامی حمل کرد که بندر ماهشهر اولین شهر بعد از آبادان بود که مرز دریایی هم داشت.

وی ادامه داد: ۵ مهر ۵۹ تعدادی از نیروهای سپاه بندر ماهشهر را به خرمشهر بردم ک در محور نهر عرایض و پل نو، شهید جهان‌آرا به ما منویات داد و سپاهیان بندر ماهشهر، نقش پدافندی و جلوگیری از حرکت سریع نیروهای بعثی که از نظر تجهیزات و عده بسیار قوی بودند، داشتند.

نماینده بندر ماهشهر در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: رزمندگان بندر ماهشهر در مقاومت خرمشهر نقش کلیدی داشتند و پس از سقوط خرمشهر، نیروهای اعزامی از این شهرستان در جاده آبادان-بندر ماهشهر جبهه جدیدی ایجاد کردند و در برابر تهاجم عراق مقابله کردند.

فرمانده سپاه بندر ماهشهر در دوران دفاع مقدس با اشاره به نقش رزمندگان این شهرستان در عملیات ثامن الائمه افزود: گردان اعزامی از بندر ماهشهر در این عملیات نقش اساسی داشت که در این عملیات جاده ماهشهر-آبادان و آبادان -اهواز آزاد شد و نیروهای بعث به پشت رودخانه کارون عقب نشینی کردند.

وی تاکید کرد: بعد از عملیات ثامن الائمه، نیروهای بندر ماهشهر به سمت بستان و دهلاویه رفتند و در عملیات طریق‌القدس شرکت کردند و پس از آن در عملیات فتح المبین شرکت کردند.

آقاجری خاطر نشان کرد: رزمندگان بندر ماهشهر در عملیات بیت‌المقدس، رمضان و والفجر مقدماتی شرکت داشتند و پس از والفجر مقدماتی، عملیات های آبی خاکی شروع شد و کل نیروهای سپاه از سه محور، عملیات آبی خاکی انجام دادند که در عملیات خیبر، سپاهیان ماهشهر در نبرد جزیره مجنون نقش اساسی داشتند.

عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان اظهار کرد: بعد از عملیات خیبر، رزمندگان بندر ماهشهر در عملیات‌های بدر، والفجر ۸ و پس از ان در عملیات‌های دریایی شرکت داشتند و در اب‌های شمال خلیج فارس با حزب بعث عراق مبارزه کردند.

آقاجری در خصوص نحوه شکل‌گیری منطقه سوم دریایی امام حسین(ع) گفت: ناوتیپ کوثر که در خرداد ۶۳ تشکیل شده بود، در سال ۶۶ با قرارگاه نوح ادغام شد و منطقه سوم دریایی امام حسین شکل گرفت.

نماینده مردم بندر ماهشهر در مجلس در پایان از تمامی افرادی که در گردآوری این کتاب نقش داشتند، تقدیر کرد و بیان داشت: امیدوارم اینگونه کارهای فرهنگی در شهرستان و کشور ادامه‌دار باشد تا فداکاری، ایثار و راه و شیوه‌ی زندگی شهدای والامقام به نسل‌های آینده منتقل شود.

480

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.