حبیب آقاجری خبر افزایش قیمت گازوئیل را تکذیب کرد

خورنا: درحالی که زمزمه‌هایی مبنی بر افزایش قیمت گازوییل در نواحی مرزی کشور برای کاهش قاچاق این فرآورده به گوش رسیده است، دولت و مجلس از این موضوع ابراز بی‌اطلاعی می‌کنند.

به گزارش خورنا، امروز برخی رسانه‌ها از توافق اولیه مجلس و دولت برای افزایش قیمت گازوئیل در مرزها خبر داده‌اند با وجود این علی ربیعی، معاون ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت کشور از چنین توافقی بین دولت و مجلس ابراز بی اطلاعی کرد و به ایسنا گفت: تاکنون بحثی مبنی بر افزایش قیمت این فرآورده بین دولت و مجلس نشده است.

همچنین حبیب آغاجری – عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای – خبر افزایش قیمت گازوئیل در نواحی مرز‌ی کشور جهت کاهش قاچاق این فرآورده به کشورهای همسایه که توسط برخی رسانه‌ها منتشر شده است را رد کرد و گفت: تاکنون تصمیمی مبنی بر افزایش قیمت گازوئیل در مجلس گرفته نشده است.

وی با اشاره به این‌که افزایش قیمت گازوئیل در مرزها توسط برخی از نمایندگان تنها به صورت “پیشنهاد” مطرح شده است، تاکید کرد: تاکنون نمایندگان در مورد موضوع افزایش قیمت گازوئیل در کمیسیون انرژی و صحن مجلس جلسه‌ای نداشته‌اند.

نماینده مردم امیدیه، ماهشهر و هندیجان در پاسخ به این سوال که آیا دولت تقاضای افزایش قیمت گازوییل در نواحی مرزی کشور را به مجلس شورای اسلامی ارائه کرده است نیز ابراز بی‌اطلاعی کرد.

به گزارش ایسنا، بعد از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها در دی ماه ۱۳۸۹ قیمت گازوییل از لیتری ۱۶ تومان به لیتری ۱۵۰ تا ۳۵۰ افزایش یافت. اما با وجود افزایش قیمت صورت گرفته به دلیل اجرای نشدن مرحله دوم این قانون در سال ۹۰ و ۹۱ افزایش قاچاق این فرآورده افزایش چشمگیری یافته است.

3389

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.